Krievija apgalvo, ka kravu kustības ierobežojumi nebūs milzīgi

© F64

Šodien no uzņēmuma "Krievijas dzelzceļš" (RŽD) vadības VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) ir saņēmusi apstiprinājumu, ka sliežu ceļa remontdarbi Latvijas virzienā notiks, taču kravu kustības ierobežojumi "nebūs milzīgi", aģentūru LETA informēja LDz valdes loceklis un viceprezidents Ēriks Šmuksts.

Detalizētāka informācija par to, kādā apjomā kravu caurlaide tiks ierobežota, būs zināma nākamnedēļ pēc LDz un RŽD vadības pārstāvju tikšanās.

"To, kā tas ietekmēs kopējo tranzīta apjomu caur Latviju, šobrīd nevaram komentēt, tas būs atkarīgs no ierobežojumu apjoma," skaidro Šmuksts.

Posms, ko "Krievijas dzelzceļš" šobrīd remontē, esot galvenais sliežu ceļš virzienā no Latvijas uz Krieviju, pa kuru notiek kravas vilcienu kustība un arī starptautisko pasažieru pārvadājumi.

Jau ziņots, ka Krievija veiks Latvijas virzienā esošo sliežu remontu un divu mēnešu periodā būs ļoti ierobežota vilcienu plūsma, par to "Krievijas dzelzceļa" pārstāvji esot informējuši AS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz).

Kā vakar preses konferencē atzina LDz vadība, līdz ar to būtiski var tikt ietekmēts kravu tranzīts no un uz Krieviju, kā arī citām valstīm. Krievijas partneri pagaidām neesot informējuši, kuri sliežu posmi tiks remontēti. Gan LDz, gan Satiksmes ministrijas vadības pārstāvji došoties uz Maskavu skaidrot situāciju, jo patlaban neesot arī skaidrs, no kura laika jāsāk skaitīt divu mēnešu periods un cik nopietni tiks ietekmētas kravu plūsmas.

Zemāka ranga vadošie darbinieki Krievijas dzelzceļā esot informējuši, ka plūsma varētu tikt apturēta gandrīz 100%. Līdz ar to šajā gadījumā nebūtu runa tikai par ogļu kravām. Savukārt uzņēmuma "Krievijas dzelzceļš" mājaslapā apgalvots, ka kompānija veic pārvadājumus Latvijas virzienā, kā plānots - saskaņā ar kravu nosūtītāju pasūtījumiem. Nekādu ierobežojumu, lai veiktu piegādes pa dzelzceļu Latvijas virzienā, neesot. Patlaban tiekot realizēti tradicionālie vasaras plānotie infrastruktūras remontdarbi Oktobra dzelzceļā, taču tie nevarot būt kritiski tranzīta kravu pārvadājumiem, tostarp ogļu transportam uz Baltijas valstīm.