"Latvijas Gāzes" vadītāja amatā iecelts Aigars Kalvītis

© f64

AS "Latvijas Gāze" valdes priekšsēdētāja amatā iecelts ekspremjers Aigars Kalvītis, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

 

Kā ziņots, jau iepriekš ja "Latvijas Gāzes" akcionāra SIA "Itera Latvija" valdes priekšsēdētājs Juris Savickis atzina, ka Kalvītis ir viens no pieciem līdz sešiem kandidātiem uz "Latvijas Gāze" valdes priekšsēdētāja amatu. Vaicāts, vai pretendenti uz "Latvijas Gāzes" vadītāja amatu lielākoties ir no Latvijas, Savickis toreiz atklāja - tā kā viena no prasībām pretendentiem bija labas latviešu valodas zināšanas, amata konkursa pirmajā kārtā tika atsijāti tie, kuri neatbilda šīm prasībām.

Tikmēr Kalvītis aģentūrai LETA iepriekš atteicās komentēt izskanējušo informāciju, ka viņš būtu pieteicies uz gāzes kompānijas vadītāja amatu.

LETA jau ziņoja, ka ilggadējais AS "Latvijas Gāze" vadītājs Adrians Dāvis maija beigās paziņoja, ka nolēmis pamest amatu, lai dotu vietu jauniem cilvēkiem. Dāvim, kā arī kopumā četriem valdes locekļiem, amata pilnvaru termiņš beidzas 16.augustā.

"Latvijas Gāzes" valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa kandidātu atlasi no 16.jūnija līdz 26.jūnijam veica augsta līmeņa vadītāju meklēšanas kompānija "Pedersen & Partners".

Jau ziņots, ka pērn "Latvijas Gāze" nopelnīja 30,07 miljonus eiro, kas ir par 1,9% vairāk nekā 2013.gadā, liecina uzņēmuma nerevidētais 2014.gada 12 mēnešu finanšu pārskats, kas iesniegts biržā "NASDAQ OMX Riga".

"Latvijas Gāze" pērn 12 mēnešos patērētājiem pārdeva 1,29 miljardus kubikmetru dabasgāzes. Salīdzinājumā ar attiecīgo 2013.gada periodu dabasgāzes realizācija ir samazinājusies par 10,9%.

Lielākais "Latvijas Gāzes" akcionārs ir Vācijas "E.ON Ruhrgas International GmbH", kam pieder 47,2% akciju, 34% pieder Krievijas kompānijai "Gazprom", bet 16% - SIA "Itera Latvija".

 

Latvijā

Raugoties uz nu jau samilzušo “Rail Baltica” epopeju, arvien skaidrāk iezīmējas viena ārkārtīgi būtiska lieta. Joprojām nav nekādas skaidrības, kāpēc mums šī trase ir vajadzīga. Kāda vispār ir tās jēga? Gan idejiskā, gan tīri praktiskā, jo pasaulē nekas tāpat vien nebūvējas.

Svarīgākais