Šodien varētu būt zināms "Latvijas Gāzes" jaunais vadītājs

© f64

 Šodien varētu tikt iecelts jauns AS "Latvijas Gāze" valdes priekšsēdētājs, iepriekš aģentūrai LETA atzina "Latvijas Gāzes" akcionāra SIA "Itera Latvija" valdes priekšsēdētājs Juris Savickis.

 

Savickis atklāja, ka viens no pieciem līdz sešiem kandidātiem uz "Latvijas Gāzes" valdes priekšsēdētāja amatu ir bijušais premjerministrs Aigars Kalvītis, kurš gan šo informāciju atteicās komentēt.

LETA jau ziņoja, ka ilggadējais AS "Latvijas Gāze" vadītājs Adrians Dāvis vasaras sākumā paziņoja, ka viņš nolēmis pamest amatu, lai dotu vietu jauniem cilvēkiem.

Kopumā četriem valdes locekļiem, ieskaitot valdes priekšsēdētāju Dāvi, 16.augustā beigsies pilnvaru termiņš. Trīs no esošajiem valdes locekļiem darbu uzņēmumā neturpinās. Valdes priekšsēdētāja vietnieks Aleksandrs Mihejevs jau iepriekš informēja, ka nekandidēs uz valdes locekļa amatu pēc pilnvaru beigām. Savukārt valdes priekšsēdētājs Dāvis un valdes locekle Anda Ulpe, lai arī aicināti atkārtoti kandidēt, tomēr ir nolēmuši darbu uzņēmumā neturpināt.

Pašreizējais valdes loceklis Gints Freibergs tika aicināts darbu turpināt, un padome ievēlēja viņu valdē no 2015.gada 16.augusta.

Valdes priekšsēdētāja vietnieka Mario Nulmeiera pilnvaru termiņš beidzas 2016.gada 31.decembrī, un viņš darbu turpinās. Tāpat "Latvijas Gāzes" padome apstiprināja jaunu valdes locekli Aleksandru Frolovu, kurš arī uzsāks darbu augustā.

Jau ziņots, ka pērn "Latvijas Gāze" nopelnīja 30,07 miljonus eiro, kas ir par 1,9% vairāk nekā 2013.gadā, liecina uzņēmuma nerevidētais 2014.gada 12 mēnešu finanšu pārskats, kas iesniegts biržā "NASDAQ OMX Riga".

"Latvijas Gāze" pērn 12 mēnešos patērētājiem pārdeva 1,29 miljardus kubikmetru dabasgāzes. Salīdzinājumā ar attiecīgo 2013.gada periodu dabasgāzes realizācija ir samazinājusies par 10,9%.

Lielākais "Latvijas Gāzes" akcionārs ir Vācijas "E.ON Ruhrgas International GmbH", kam pieder 47,2% akciju, 34% pieder Krievijas kompānijai "Gazprom", bet 16% - SIA "Itera Latvija".

Latvijā

Raugoties uz nu jau samilzušo “Rail Baltica” epopeju, arvien skaidrāk iezīmējas viena ārkārtīgi būtiska lieta. Joprojām nav nekādas skaidrības, kāpēc mums šī trase ir vajadzīga. Kāda vispār ir tās jēga? Gan idejiskā, gan tīri praktiskā, jo pasaulē nekas tāpat vien nebūvējas.

Svarīgākais