Uz Liepājas šosejas satiksmi pār Lielupi novirza pa pagaidu tiltu

© LVC

Ir pabeigta pagaidu tilta būvniecība pār Lielupi uz Liepājas šosejas (A9) un pār to jau ir novirzīta satiksme.

Šovasar Liepājas šosejā notiek vērienīgi būvdarbi piecos dažādos posmos vairāk nekā 71 km kopgarumā, tai skaitā arī diviem tiltiem – pār Lielupi pie Kalnciema un ceļa pārvadam pār dzelzceļu Apšupē. 

Tagad tiltu būvnieki SIA Tilts un SIA Viadukts sākuši paša Lielupes tilta rekonstrukciju. Tā ietver tērauda konstrukciju aizsargpārklājuma un brauktuves atjaunošanu, paredz izbūvēt jaunu hidroizolāciju un asfalbetona segumu. Šos darbus pabeigs kopā ar seguma atjaunošanu posmā no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam (24,4.-38,2. km), to veic SIA Saldus ceļinieks un pabeigs nākamgad.

Tilts pār Lielupi, kura garums ir 274 m, tika uzbūvēts 1959. gadā, pēdējo reizi remontēts 1998. gadā, kad veikta brauktuves atjaunošana un kopņu remonts. Pašreizējo tilta būvdarbu līgumcena, ieskaitot pagaidu tilta izbūvi, ir 3,0 miljoni eiro (ar PVN).

Latvijā

Latvijas Nacionālais dabas muzejs ir bagātību krātuve – daudznozaru dabaszinātņu muzejs, kurā glabājas ģeoloģiskie, entomoloģiskie, paleontoloģiskie, zooloģiskie, botāniskie, mikoloģiskie un antropoloģiskie priekšmeti. Krājums sistemātiski tiek papildināts, ievācot priekšmetus dabā, iepērkot, saņemot dāvinājumus. Muzeja krājumā ir daudzas Latvijā un pasaulē izzūdošas un jau izmirušas sugas, tāpēc kolekciju vērtība ar katru gadu pieaug. Arvien aktuālāks kļūst jautājums par šo vērtību ilglaicīgu saglabāšanu un kā tās nosargāt globālo krīžu, tostarp kara, gadījumā. Par muzeja vērtībām un muzeoloģiskajiem smalkumiem intervijā “nra.lv” stāsta muzeja direktore Skaidrīte Ruskule.

Svarīgākais