Latviešu un krievu valodā iznākošie laikraksti septembrī par īpašām cenām saviem lasītājiem piedāvā abonēt laikrakstus uz 2010. gadu.
Latvijas Preses izdevēju asociācijas (LPIA) izpilddirektors un valdes priekšsēdētāja vietnieks Guntars Līcis aģentūrai LETA norādījis, ka asociācija ar VAS "Latvijas Pastu" jau ir apspriedusi laikrakstu un žurnālu piegādes jaunos tarifus 2010. gadam.
"Asociācija ir izteikusi savu viedokli par līguma paraugu, ko Latvijas Pasts piedāvās izdevējiem, un no industrijas viedokļa tas tiek atzīts par gana labu esam. Protams, līgumu turpmākos gadus vēl var uzlabot un atrast opcijas, kuras būtu vēlams uzlabot abu pušu interesēs," sacīja Līcis.
Latvijas Pasta piedāvātie tarifi līgumā neatšķiras no pagājušā gada tarifiem, taču grūti spriest par to, ko darīs izdevēji - vai izdevēji cenas palielinās, samazinās vai arī atstās tādas pašas. Par šīm lietām asociācijā netiek runāts, vēstīja asociācijas pārstāvis.
Līcis uzskata, ka cilvēki jau tagad ir jāsāk informēt un viņiem ir jāatgādina, ka ir jāabonē prese.
"Protams, ka katram ir ierobežoti līdzekļi, taču ir vērts atcerēties, jo ilgākam laikam preses izdevumi tiks abonēti, jo tas iznāks lētāk, jo par katru iešanu uz pastu ir jāmaksā 50 santīmi. Ja cilvēks, piemēram, uz trīs mēnešiem abonē presi, tad viņš jau ieekonomē vienu latu," uzsvēra Līcis.
Latvijas Pasta valdes locekle Dita Danosa informēja, ka Latvijas Pasts preses izdevumu piegādes tarifus ir nolēmis saglabāt iepriekšējā gada līmenī.
Likumā noteiktajā kārtībā Latvijas Pasts preses izdevumu tarifus izdevējiem ir iesniedzis apstiprināšanai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK).
Faktiski situācijā, kad strauji samazinās preses izdevumu abonēšanas apjomi, Latvijas Pasta piedāvātā preses izdevumu abonēšanas tarifu nepaaugstināšana pretstatā piegādes apjoma samazinājumam ir tas atlaides apjoms, ko Latvijas Pasts piedāvā izdevējiem. Latvijas Pasts cer, ka arī preses izdevēji nāks pretī saviem lasītājiem un nepaaugstinās izdevumu cenas, skaidroja Danosa.
Preses abonēšanas kampaņas sākšanu ietekmēs SPRK atbildes sniegšanas termiņš un līgumu noslēgšanas termiņi ar izdevējiem, bet patlaban plānots, ka abonēšanas kampaņa tiks sākta jau oktobra sākumā.