E-skola ir ne tikai skolēniem, skolotājiem, vecākiem un citiem, kas interesējas par izglītības lietām. Pašiem sava eskola ir arī SIA Latvijas mobilais telefons (LMT) darbiniekiem. Un arī LMT speciālisti gluži kā skolēni un augstskolu studenti turpina apgūt jaunākās zināšanas un pilnveidot sevi.
LMT e-skola ir moderna mācību vide visiem LMT darbiniekiem. Tajā ir apkopota darbam nepieciešamā informācija vienuviet. Ar e-skolas starpniecību darbinieki piedalās arī apmācībās, kārto testus un vajadzības gadījumā arī eksāmenus. Lai padarītu šo vidi atraktīvu un lietotājam interesantu, LMT eskola ir veidota kā sociālajam tīklam līdzīga platforma, kurā katram darbiniekam ir izveidots savs profils. Darbinieki var sazināties savā starpā un izcelt savus sasniegumus.
Mācības kā spēle
LMT e-skolā katram lietotājam ir pieejams konkrēti viņam paredzēts saturs. Tas nozīmē, ka katrs darbinieks pēc autorizācijas saņem to informāciju un uzdevumus, kas atbilst viņa pienākumiem un pozīcijai uzņēmuma hierarhijā. Turpat atrodama arī informācija par aktualitātēm uzņēmumā. Arī iepriekšējā LMT eskolā bija atrodama visa darbiniekiem nepieciešamā informācija par uzņēmuma aktualitātēm, taču jaunā LMT eskola, pēc pašu LMT darbinieku vērtējuma, ir vieglāk pārskatāma, turklāt tā pielāgojas katra lietotāja vajadzībām, piemēram, LMT Biznesa klientu daļas darbiniekiem ir pieejams savs saturs, LMT Retail & Logistics darbiniekiem savs. Tādējādi konkrētais darbinieks saņem viņam nepieciešamo informāciju un netiek apgrūtināts ar nevajadzīgo.
LMT e-skola ir unikāla ar to, ka mācību procesā tiek izmantoti spēļošanas elementi, lai procesu padarītu pēc iespējas aizraujošāku. Starp uzdevumiem ir testi, lai novērtētu zināšanas, virtuālās lomu spēles, iejūtoties saviem pienākumiem atbilstošās situācijās, un ekursi jaunu zinību apguvei. Ir zināms uzdevumu daudzums, kas katram jāizpilda, bet tālākā aktivitāte ir katram dota iespēja izcelties. Par katru aktivitāti, vai tā būtu profila foto nomaiņa vai jaunu kursu noklausīšanās, darbinieks saņem atzinību – virtuālo nozīmīti vai balvu. Sasniegumi ir visiem redzami, un darbinieki sacenšas savā starpā, mēģinot iegūt augstāku reitingu.
Darbiniekam, kurš ir zinošāks savā jomā, tiek piešķirts Eksperta statuss, ļaujot pārējiem uzzināt, kuram var prasīt padomu un papildu informāciju. Nodaļu vadītājiem tā ir iespēja vērtēt savu darbinieku aktivitāti un zināšanas; efektīvāk izmantot viņu stiprās puses, kā arī uzlabot vājās. Pieredze rāda, ka veidojas veselīga konkurence, jo darbinieki labprāt iesaistās savstarpējā sacensībā, kurš savāks vairāk nozīmīšu. Piemēram, savā starpā sacenšas LMT klientu apkalpošanas centru komandas.
Taupa laiku
LMT e-skola ļauj efektīvāk koncentrēties uz jaunu zināšanu apguvi, jo platformā vienmēr pieejama pamata informācija par uzņēmuma aktualitātēm. Piemēram, pārdevēji var uzzināt visu svarīgāko par tā brīža pārdošanas kampaņām, tādēļ sapulcēs vairs nav jākavē laiks, lai iepazītos ar informāciju, kas jau pieejama LMT eskolā. Apmācību platforma ir orientēta uz biznesa rezultātu sasniegšanu, sniedzot darbiniekiem visu tam nepieciešamo informāciju.
Iekšējais Facebook
LMT darbinieki LMT eskolu uztver kā uzņēmuma iekšējo Facebook, jo tā struktūra veidota līdzīgi ierastajiem sociālajiem tīkliem. Tas ļauj novērtēt kolēģa veikumu, paspīdēt ar saviem sasniegumiem.
«Sociālie mediji šobrīd ir ikdiena lielai daļai iedzīvotāju. Tas viņiem ir ierasts un saprotams veids, kā komunicēt. Ja tas ir ērti un forši privātajā dzīvē, kāpēc tieši tādu pašu komunikācijas formu neieviest arī darbā, » Neatkarīgajai uzsvēra LMT Biznesa vadības dienesta direktors Vīgants Radziņš.
Individuālais profils dod arī iespēju čatot ar kolēģiem un rakstīt komentārus par aktualitātēm, tātad uzturēt e-skolā tādu vidi, kas pēc iespējas vairāk līdzinās populārākajiem sociālajiem tīkliem. Šis bija viens no pamata uzstādījumiem, veidojot jauno e-skolu, – radīt tādu platformu, kurā darbinieki gribētu paši uzturēties, arī lai socializētos savā starpā.
Moderna vide
Platforma GROWTH ENGINEERING, uz kuras bāzēta LMT e-skola, pēdējo gadu laikā saņēmusi vairākus starptautiskus apbalvojumus, un to darbinieku apmācībām izmanto tādas kompānijas kā HEWLETT PACKARD, CISCO. LMT ir pirmais Baltijā, kas to ieviesis. Pirmajā darbības mēnesī darbinieku aktivitāte ir bijusi ievērojami lielāka nekā iepriekšējā eskolas apmācības vidē. Agrāk darbinieki lielākoties ieskatījās e-skolā tad, kad viņi saņēma ziņu, ka tajā ir ievietota jauna informācija. Savukārt tagad LMT e-skola ir kā interesants ikdienas rīks, ko darbinieki aktīvi izmanto gan darbā, gan savstarpējā saziņā.