Lielu popularitāti sociālajā tīklā facebook izpelnījies kāda Jelgavas iedzīvotāja stāts par problēmām, kuras radušās saskaroties ar mobilo sakaru kompāniju „BITE LATVIJA” , kura it kā pēc klienta domām, to pamatīgi apvedusi ap stūri.
Ar piedzīvoto dalās "BITE LATVIJA" klients, kurš šīs kompānijas pakalpojumus izmanto jau vairākus gadus un līdz šim ar servisu bijis apmierināts, tomēr vienu dienu viņa sievas telefons esot sabojājies, un klients izlēmis to salonā salabot.
„Saņēmāmos, sakopēju visus datus un apbruņojies ar garantijas talonu un aparātu devos uz Jelgavas, ‘’Pilsētas Pasāžas’’ BITE salonu. Teicu, ka vēlos nodot telefonu garantijas remontā un piebildu, ka gribēšu pagaidu maiņas aparātu, ko palietot, kamēr mans ir remontā, jo atceros, ka vienreiz jau tā bija, kad nesu nodot uz garantijas remontu savu Blackberry aparātu, tad man tika iedots cits, pilnīgi jauns, līdzīgs modelis uz laiku, kamēr mans ir remontā,” stāsta klients.
Tad BITE darbiniece esot vīrietim piedāvājusi lietotu Huawei telefonu un teikusi, ka būšot jānoslēdz patapinājuma līgums. Protams, klients to esot darījis, tomēr līguma slēgšanas brīdī ievērojis, ka viņam paredzētais aparāts jau ir visai lietots, tāpat viņš arī manījis, ka aparāta nolietojums līgumā nav raksturots, turpretim vērtība gan – 175 eiro.
Kunga sieva esot aparātu kādu brīdi lietojusi, bet tad tam esot saplīsis displejs.
„Pagāja pāris dienas un šim aparātam Huawei pats no sevis ieplīsa stikls, acīmredzot ekrāna apakšējā stūrī bijusi mikroplaisiņa, kas ‘’aizgāja tālāk’’ līdz ko aparāts tika darbināts. Es pieļauju domu, ka meitene, kas man telefonu iedeva, zināja par šāda veida defektu, bet neko neteica, jo kaut kā jau vajag no tiem telefoniem ar defektu tikt vaļā,” spriedelē klients. Tāpat viņš arī novērojis, ka strīpa nekādi netraucē darbam ar telefonu. Klients sazinājies ar BITE operatoru vārdā Andrejs, kuram izstāstījis par notikušo. Operators bijis ļoti saprotošs, teicis, ka viss kārtībā, lai dodoties uz salonu Jelgavā, kura darbiniekus viņš par notikušo informējis, tur arī viņam telefons tikšot paņemts atpakaļ un neviens neko nelikšot maksāt.
„Nu ko, pēc dienas vai divām saņemu zvanu, un paņēmis Huawei dodos uz Jelgavas BITE salonu pakaļ savam LG. Izstāvu rindu, sagaidu, dodu meitenei Huawei (meitene jau cita), šī prasa, vai tāda švīka uz stikla esot jau bijusi, uz ko atbildu, ka bija plaisa, kas aizgāja tālāk, lai viņa paskatās tur savā datu bāzē, ko operators sarakstījis. Jā, fakts, ka esmu to konstatējis ir fiksēts, šie saņēmuši e-pastu, bet tajā patapinājuma līgumā neesot minēts, ka ierīce pirms nodošanas man būtu ieplaisājusi. Līdz ar to meitenes no sevis visu atbildību noņem un uzveļ man, saka, ka runās ar priekšniekiem un atzvanīs, bet pašlaik sabojāto telefonu no manis pieņemt nevar un izsniegt manu salaboto arī nevarot. Gaidu zvanu, bet automātiski piezvanu arī uz info dienestu, ar cerību, ka varēšu parunāt ar to pašu Andreju, tikai šoreiz Andrejs jau redz atzīmētu situāciju viņu datu bāzē par to, ka klients aparātu ir sabojājis, klientam jāapmaksā remonts, ko drīkst veikt tikai pati BITE viņu autorizētajā servisa centrā, vai arī jāsamaksā par bojāto ierīci pilna summa, kas norādīta līgumā. Nu forši, skaitās nodevu telefonu remontā,” piktojas klients
Tad viņš izlēmis, ka jānoskaidro, kādas būs remonta izmaksas. „Zvanu servisam Jelgavā, stikls mainoties tikai kopā ar ekrānu, tas nozīmē, ka tas maksās apmēram 60 eiro, lai salabotu Huawei. Zvans uz Bites servisa centru, varat salabot? Cik maksās? Jā, varam – 140 eiro, jo viņi ir autorizēts servisa centrs, tāpēc visam 120% cena virsū,” bilst klients, kurš arī vēlāk neizslēdz iespēju, ka BITE piepelna naudu ar šādiem remontiem.
Tajā brīdī vīrietis sapratis, ka telefonu remontēt viņam būtu visai bezjēdzīgi, tādēļ pieņēmis lēmumu atpirkt sabojāto ierīci un turpmāk lietot to, tomēr arī šeit radušies sarežģījumi.
”Viss, saku meitenei, ka esmu samierinājies ar saviem zaudējumiem, esmu ar mieru atpirkt manis sabojāto ierīci par tiem 175 eiro, kas jau tā ir krietni vairāk, nekā ierīces tirgus vērtība, uz ko saņemu atbildi, ka tādas opcijas man neesot. Tātad esot divi varianti: Es atstāju Huawei salonā, viņi nodod bojāto aparātu remontā, vienojas ar servisu, kāda tad būs remonta izmaksu summa, dara to zināmu man, es atnāku un visu to summu apmaksāju, tālāk telefons tiek remontēts, un kad tas ir izdarīts, es atnāku uz salonu un saņemu savu par garantiju nodoto telefonu. Lieki piebilst, ka remonta summa tur var būt jebkāda, jo saskaņot ar mani to nevajag, es tik maksāju, cik pasaka. Kā jau mums te Latvijā ir pierasts – roka roku mazgā.
Otrais variants: Es tagad izvēlos no plaukta jebkuru 175 eiro vērtu telefonu, apmaksāju to summu, nopērku telefonu un pēc tam atdotu to tikko iegādāto telefonu darbiniekiem kā dāvanu, plus atdodu arī bojāto Huawei! Te nu man pilnīgi nebija ko teikt. Tātad es savu sabojāto aparātu nemaz nevaru paturēt sev, arī tad, kad apmaksāju preces vērtību. Kas tas ir par murgu?” retoriski vaicā satrauktais klients un norāda, ka neviens no darbiniekiem nav spējis viņam neko vairāk paskaidrot. Gan operatori, gan salona darbinieki esot teikuši, ka šī ir tāda procedūra, un viņi lietas labā neko darīt nevarot. Tāpat viņam arī teikts – ja viņš nesamaksāšot sodu un neatrisināšot situāciju, visas viņa ierīces tikšot bloķētas, turklāt tā bloķētas, ka viņš vairs nevarēšot tās lietot nevienā tīklā un informācija par viņu tiks nodota parādu piedziņas kompānijai.
Lai noskaidrotu, kā tad tur patiešām bijis, sazinājāmies ar BITE LATVIJA pārstāvi Aneti Jansoni, kura gan norādīja – tas viss bijis viens liels pārpratums.
„Pirmkārt jau vēlos teikt, ka mēs nekad un nekādā gadījumā nedodam mūsu klientiem saplīsušas ierīces ar mērķi nopelnīt, tāpat arī mēs nenosakām remonta izmaksas un negūstam no tā nekādu peļņu,” par klienta apcerēm kategoriski teic A. Jansone, tomēr atzīst, ka šinī situācijā, sava vainas daļa jāuzņemas arī kompānijai. „Noteikti visā šajā komunikācijā ir radies kāds pārpratums, jo mēs piedāvājam iespēju vienkārši atpirkt sabojāto ierīci, par līgumā norādīto summu. Nav tā, ka būtu jāpērk cits aparāts un jāatstāj salonā sabojātais,” uzver BITE pārstāve un norāda, ka situācija, kas radusies ar neapmierināto klientu jau tiekot risināta.