Biznesa žurnāla "Kapitāls" augusta numurā publicēts Latvijas uzņēmēju iecienītāko luksusauto "Top 45", aģentūru LETA informēja žurnāla veidotāji.
Topa veidotāji - Lato Lapsa un Kristīne Jančevska - secinājuši, ka "viena krīze ir aiz muguras, nākamo Latvijas uzņēmēji vēl tā īsti nejūt, tāpēc apetīte uz dārgām automašīnām tiešām ir atgriezusies līdz ar iespējām".
Juridiskās personas Latvijā pērn par saviem līdzekļiem vai līzingā kopumā bija iegādājušās 104 "BMW X6" automašīnas. 2013.gadā šo modeli iegādājas 51 interesents. Iegādāto "BMW X5" skaits gada laikā pieaudzis no 47 līdz 65, kam vēl jāpieskaita 54 auto "BMW X5 xDrive 3.0D", bet Latvijas uzņēmumu nopirkto "Audi Q7" automašīnu skaits gada laikā pieaudzis no 36 līdz 49.
Turklāt jau otro gadu, balstoties uz Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, reizē ar jau tradicionālo "Top 45" "Kapitāls" ir izveidojis arī uz fizisko personu vārda reģistrēto luksusauto topu, un tas kopējam iegādāto luksusauto apjomam liekot pieskaitīt vēl prāvu skaitu spēkratu, tostarp 46 "BMW X6", 41 "BMW X5" un "X5 xDriveRI 3.0D", 24 "Land Rover Range Rover Sport", 22 "Land Rover Range Rover" un 16 "Audi Q7".
Kā uzsver Lapsa, "tāpat kā dārga pulksteņa galvenā funkcija nav laika rādīšana, arī dārgas automašīnas nepērk tikai tādēļ, lai no punkta A nokļūtu punktā B". Tāpat topa autors norāda, ka "Latvijas uzņēmumiem, kam ir virkne tādu vajadzību, kuru vidū ir gan reprezentatīvā, gan komforta nepieciešamība pārvietojoties, gan arī personiskā ego apmierināšana, - iegādājoties jaunu luksusauto, šis saraksts dod iespēju šajā jomā novērtēt vietējo situāciju un izdarīt tai atbilstošu izvēli". Tas arī esot bizness - gan tiem, kas šos auto ražo, gan arī Latvijā pārdod un reklamē.
Tiek secināts, ka jaunais "Top 45" uzskatāmi apliecina, ka Latvijas uzņēmēji nav zaudējuši apetīti arī uz īsti ekskluzīviem un dārgiem auto: pērn pašmāju autoparks papildinājies ar tādiem retiem eksemplāriem kā "Rolls-Royce Wraith", "Ferrari F12", "Ferrari 458" un "Bentley Continental GT Speed", kuriem visiem cena pārsniedz zīmīgo 200 000 eiro robežu.
"Kapitāla" publicētajā "Top 45" uzskaitīti arī visi uzņēmumi - konkrētā luksusauto modeļa pircēji.