Seile: Jaunais skolotāju atalgojuma modelis joprojām ir prioritāte

© f64

Jaunais pedagogu atalgojuma modelis joprojām ir izglītības ministres prioritāte, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" teica izglītības ministre Mārītei Seile.

 

Viņa uzskata, ka katrai skolai jābūt labai.

Ministre informēja, ka augusta vidū tiks skatīts jaunais atalgojuma modelis. Viņasprāt, galvenie iebildumi esot no Finanšu ministrijas.

Kā ziņots, valdošās koalīcijas partijas vienojās, ka izglītības un zinātnes ministrei Seilei kopā ar pašvaldību pārstāvjiem vēlreiz jāprecizē atsevišķi jautājumi par jauno pedagogu darba samaksas modeli.

Koalīcija vienojās uzdot ministrei sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību savienību, Latvijas Lielo pilsētu asociāciju, kā arī koalīcijas partneriem vēlreiz izskatīt pedagogu atalgojumu modeli un vēlreiz precizēt atsevišķus jautājumus, jo pēdējie priekšlikumi saņemti piektdien. Kad Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) būs šo darbu veikusi, tad jautājumu par jauno samaksas modeli varēs skatīt valdības komitejas sēdē, piebilda Rinkēvičs.

Jaunā pedagogu algu modeļa izskatīšanu valdībā sola jau kopš jūnija, izskanot vairākiem iespējamiem datumiem. Iepriekš izglītības un zinātnes ministre pauda viedokli, ka, neskatoties uz to, ka modelis varētu netikt ieviests jau ar 1.septembri, līdz mācību gada beigām vai, kas esot reālāk, vasaras vidum, vajadzētu pieņemt Ministru kabineta noteikumus. Noteikumi tikšot virzīti steidzamības kārtā.

Kā ziņots, IZM rosina jauno pedagogu darba samaksas modeli ieviest tikai nākamajā gadā, turklāt darot to divos atsevišķos posmos.

Modeļa ieviešana valsts profesionālās izglītības iestādēs varētu notikt jau 1.janvārī, bet pašvaldību un privātajās vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs - tikai ar 2016.gada 1.septembri.

Pedagogu atalgojuma jaunā modeļa ieviešanai valsts budžetā gadā papildus ir nepieciešami 31,43 miljoni eiro, 2016.gada četriem mēnešiem - 10,48 miljoni eiro, lai novērstu pašreizējo pedagogu atalgojuma nevienlīdzību un palielinātu nepieciešamo atbalstu skolēniem.

Svarīgākais