Pašlaik Latvijā rit aktīvākā ceļu būvdarbu sezona, tai skaitā uz daudziem ceļiem tiek veikta asfalta seguma virsmas apstrāde.
Virsmas apstrāde ir autoceļa melnās segas raupjuma atjaunošana, apstrādājot nokalpojušo ceļa virsmu ar bitumena emulsiju un granīta šķembām un ar veltni pieblīvējot, lai novērstu bedru veidošanos asfaltā. Šo metodi lieto uz autoceļiem ar vidēju un zemu satiksmes intensitāti un, salīdzinot ar jaunas asfaltbetona virskārtas izbūvi, šī metode ir aptuveni trīs reizes lētāka, bet nodrošina autoceļa labu kalpošanu vismaz piecos turpmākajos gados.
Lai veidotos kvalitatīvs pārklājums, uz ceļa jāuzber vairāk šķembu nekā nepieciešams vienai kārtai. Pēc vairākām dienām, kad ceļa virsma ir noformējusies pāri braucošo automašīnu riteņu slodzes ietekmē, liekās šķembas ar ceļa slaukāmo mašīnu novāc.
Lai no ātras braukšanas akmentiņi no pārklājuma neatlēktu un nebojātu automašīnas, šajā periodā tiek ieviesti ātruma ierobežojumi:
Pirmās diennakts laikā - 30 km/h, nākošajās divās - 50 km/h un 70 km/h aptuveni nedēļu pēc darbu veikšanas.
Ierobežojums attiecas uz visiem autovadītājiem, jo nepielipušās un nenoslaucītās šķembas var izsist pretim braucošās vai pašas ātrumu pārsniegušās automašīnas stiklu, ja ātrums ir par lielu.
Ātruma ierobežojumu atceļ tikai pēc ceļa noslaucīšanas.
Šogad Latvijā virsmas apstrāde tiks veikta aptuveni 220 km garumā.
Kā piemēru var minēt šādus Centra reģiona posmus, kur virsmas apstrādes darbi jau veikti vai vēl tiks uzsākti:
-reģionālā autoceļa Rīga (Jaunciems) – Carnikava-Ādaži (P1) posmā no 21,2-27,1 kilometram (darbi jau veikti);
-reģionālā autoceļa Saulkrasti-Sēja-Ragana (P6) posmā no 1,7-7,9 kilometram (darbi jau veikti);
-reģionālā autoceļa Inčukalns – Ropaži – Ikšķile (P10) posmā no 0,0 līdz 4,36 kilometram.
Līdzīgi darbi norisinās visos Latvijas reģionos.