Šī gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, ievērojami pieaudzis to cilvēku skaits Baltijā, kuri ir nobažījušies par kara iespēju, liecina starptautiskās informācijas un mērījumu kompānijas "Nielsen" patērētāju noskaņojuma un patēriņa paradumu pētījuma rezultāti.
Pirmajā ceturksnī pērn Latvijā vien 4% no iedzīvotājiem atzīmēja karu kā vienu no bažām, kas iespaido viņu izvēli ikdienas tēriņos. Taču šogad iedzīvotāju skaits, kas nobažījušies par kara iespēju, ir sasniedzis 32%.
Lietuvā 2014.gada pirmajā ceturksnī vien 2% iedzīvotāju bija nobažījušies par karu, bet šogad šo iedzīvotāju skaits ir pieaudzis līdz 21%. Savukārt Igaunijā pirmajā ceturksnī pērn par karu bija nobažījušies 3% iedzīvotāju, kamēr šogad šo iedzīvotāju skaits ir pieaudzis līdz 24%.
"Nielsen Global Survey", kas iekļauj Starptautisko Patērētāju noskaņojuma indeksu, tiek veikts reizi ceturksnī kopš 2005.gada.
Jaunākais pētījums veikts šī gada februārī un martā. Tā laikā aptaujāti vairāk nekā 30 000 patērētāju 60 pasaules valstīs.
"Nielsen" ir globāla informācijas un mērījumu kompānija ar vadošo pozīciju mārketinga un patērētāju informācijas, televīzijas un citu mediju mērījumu, tiešsaistes un mobilo mērījumu jomā.
Kompānija "Nielsen" strādā aptuveni 100 valstīs, tās centrālie biroji atrodas Ņujorkā, ASV, un Dīmenē, Nīderlandē.