Aktīvisti Jūrmalā vāc parakstus par sabiedrības iesaistīšanu pilsētas logotipa izstrādē, atceļot nesen pieņemto jauno pilsētas logotipu.
Par iniciatīvu parakstīties Jūrmalas iedzīvotājus aktīvisti informē un aicina "Facebook" lapā "Caur Jūrmalas gastronomu". Lapā norādīts, ka akcijas mērķis ir atcelt tikko pieņemto Jūrmalas logotipu un rosināt diskusiju par jaunu logotipu un nepieciešamības gadījumā tā pieņemšanu.
Aktīvisti parakstu vākšanai izgatavojuši arī īpašu iesnieguma veidlapu. Tajā teikts: "Es, būdams Jūrmalas pilsētas iedzīvotājs, parakstot šo iesniegumu, pieprasu Jūrmalas pilsētas domi atcelt 2015.gada 7.maija lēmumu par Jūrmalas pilsētas zīmola attīstības stratēģijas 2015. - 2018.gadam apstiprināšanu. Esmu pret Jūrmalas domes rīcību, kas, neapspriežot ar pilsētas iedzīvotājiem, pieņem lēmumu tik būtiskā jautājumā par Jūrmalas zīmolu. Esmu par Jūrmalas iedzīvotāju iesaistīšanu diskusijā par Jūrmalas zīmola maiņas nepieciešamību, iespējamo variantu publisku apspriešanu un to nodošanu sabiedrības izvērtēšanai."
Aktīvisti lapā arī norādījuši informāciju, kurā vietā pilsētā un cikos iedzīvotāji var nākt parakstīties par iniciatīvu.
Pēc sabiedriskā viedokļa noskaidrošanas aktīvisti apņēmušies lūgt Jūrmalas domi pieņemt attiecīgu lēmumu.
Neapmierinātību ar jaunpieņemto zīmolu, to pielīdzinot Georga lentītei, nacionālās apvienības (NA) mājaslapā paudis arī NA Jūrmalas valdes loceklis Modris Slava. "Pēdējā laikā īpaši noslēpumainā kārtā tika izveidots jauns Jūrmalas zīmols "J" burta veidā, kas sastāv no joslām, kuras atgādina ordeņlentīti, iespējams, pat Georga lentīti, jo joslas ir līdzīgas, tikai melno joslu vietā ir baltas. Melnbaltā variantā asociācijas ar Georga lentīti ir vēl pilnīgākas. Šis zīmols tā pasūtīšanas un sagatavošanas stadijā netika apspriests ne ar Jūrmalas iedzīvotājiem, ne ar Jūrmalas māksliniekiem. Formāla apspriešana notika jau pēc zīmola pasūtījuma izpildīšanas," skaidro Slava.
Viņš norāda, ka NA Jūrmalas nodaļa vienprātīgi protestē pret jaunā zīmola izveidošanas kārtību un arī pret rezultātu - asociāciju dēļ, ko šis zīmols izraisa. "Jūrmala nav prokrieviska pilsēta, kas to vien darītu, kā sapņotu par atpūtnieku plūsmas atjaunošanu no Krievijas un visvisādi sekmētu Krievijas ietekmes palielināšanu Jūrmalā un Latvijā vispār," saka NA pārstāvis, norādot, ka zīmola izveidošanas gaita liecina par Jūrmalas pašreizējā mēra Gata Trukšņa (ZZS) zināmām autoritārām tieksmēm.
Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija, Jūrmalas pilsētas zīmola attīstības stratēģijas izstrāde pašvaldībai kopumā izmaksājusi 41 950 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Līgums ar stratēģijas izstrādātāju SIA "DDB Worldwide Latvia" noslēgts jau pērn vasarā.