Autovadītājiem: apgrūtināta satiksme caur Baltezeru

© f64

  Šodien, 5.jūnijā reversa kustība ar satiksmes regulētājiem aiz Baltezera (virzienā no Rīgas) saglabāsies līdz apmēram plkst. 15.00, pēc plkst. 15.00 tiks atvērta satiksme abos virzienos.

Brīvdienās, 6. un 7.jūnijā ceļa virsmas frēzēšanas darbi tiks organizēti no plkst. 8.00 līdz plkst. 14.00. Šajā laikā tiks ieviesta reversā kustība, ko nodrošinās satiksmes regulētāji. Savukārt pēc plkst. 14.00 brīvdienās tiks nodrošināta satiksme abos virzienos.

Paredzams, ka īpaši palēnināta satiksme caur Baltezeru varētu būt nākamās nedēļas pirmajā pusē, jo no pirmdienas, 8.jūnija, līdz trešdienai, 10.jūnijam virsmas frēzēšanas darbi notiks pašā Baltezerā. Lai remontdarbu laikā nodrošinātu maksimālu caurbraukšanu rīta un vakara stundās, frēzēšanas darbi šajās dienās tiks uzsākti plkst. 10.00 un turpināsies līdz plkst. 16.00. No rītiem līdz plkst. 10.00 un vakaros pēc plkst. 16.00 caur Baltezeru tiks nodrošināta satiksme abos virzienos.

Atvainojamies par sagādātajām neērtībām un aicinām autovadītājus ņemt vērā šo informāciju par ceļa remontdarbiem, plānojot savus maršrutus un rēķinoties ar papildu laiku ceļā.

 Remontdarbus uz Tallinas šosejas Baltezerā ir iespējams apbraukt, dodoties no Rīgas ārā pa Jaunciema gatvi un tālāk caur Kalngali un Carnikavu izbraucot uz Tallinas šosejas. Taču jāņem vērā, ka arī tur notiek remontdarbi, lai gan satiksme nav tik ļoti ierobežota.

Tallinas šosejas (A1) posmā no pagrieziena uz Tallinu no Vidzemes šosejas līdz 6,3. kilometram iepretī Ādažiem tiek veikti seguma virskārtas atjaunošanas darbi. Būvdarbu ietvaros atjaunos hidroizolāciju un seguma virskārtu arī pārvadam pār Siguldas šoseju, pārvadam pār dzelzceļu, tiltam pār Baltezera kanālu un pārvadam pār šoseju Ādažos pie Statoil benzīntanka, remontēs arī posmā esošos divus gājēju tuneļus. Plānots, ka darbi turpināsies līdz augusta vidum.

Asfalta virskārtas atjaunošana ik pēc aptuveni 8 līdz 12 gadiem (tas ir atkarīgs no satiksmes intensitātes un slodzēm katrā konkrētā autoceļā) ir jāveic uz visiem asfaltētiem autoceļiem, lai nodrošinātu to maksimāli ilgu un kvalitatīvu kalpošanu ar vismazākajām izmaksām. Šajā Tallinas šosejas posmā pēdējo reizi asfaltēšana veikta pirms 11 gadiem 2004. gadā.

Aptuveni 10 gadu laikā asfalta segumā parādās 0,5 līdz 1 cm dziļas izdiluma rises, kas vēl satiksmei nav bīstamas, bet jau pēc neilga laika tādas var kļūt. Pirmajos 10 kalpošanas gados ceļa virskārtā arī parādās mikroplaisas, kuru cēlonis ir saules ietekme uz bitumenu un laika apstākļi. Šos nelielos defektus izvērtē pieredzējuši speciālisti un lemj par savlaicīgu virskārtas atjaunošanu. Neveicot periodisko ceļa virskārtas atjaunošanu, ir jārēķinās ar vairākkārt lielākiem izdevumiem nākotnē, jo bojājumu pakāpe būs pieaugusi un ar vienkāršu seguma virskārtas atjaunošanas metodi tos labot vairs nebūs iespējams.

Nomainot virskārtu, autoceļš var turpināt kalpot nākamos 8-12 gadus, bez problēmām nokalpojot plānotos 20 gadus un ilgāk. Turpretī, ja periodiskās uzturēšanas darbi netiek veikti normatīvi noteiktajā laikā, seguma bojājumi jau sāk skart nākamās asfalta kārtas un uz autoceļa pastiprināti sāk veidoties bedres. Tādā gadījumā izmaksas autoceļa savešanai braukšanas kārtībā jau ir nepieciešamas daudz lielākas.

Prasība savlaicīgi veikt periodiskās uzturēšanas darbus autoceļiem, kam savulaik piešķirti ES fondu līdzekļi, nāk arī no Eiropas Komisijas puses. Valsts galvenais autoceļš A1 jeb Tallinas šoseja ir viens no tiem, kuros ieguldīti ES – fondu līdzekļi.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais