Jauno pedagogu algu modeli varētu ieviest nākamgad

© Publicitātes foto

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) rosina jauno pedagogu darba samaksas modeli ieviest tikai nākamajā gadā, turklāt darot to divos atsevišķos posmos.

IZM joprojām turpina konsultācijas ar partneriem, un jūnija sākumā paredzēts Ministru kabinetā iesniegt apstiprināšanai normatīvo aktu paketi jaunā modeļa ieviešanai. Tomēr ieviešana nu netiek plānota šogad, kā bija paredzēts pirms tam, bet gan nākamgad.

Modeļa ieviešana valsts profesionālās izglītības iestādēs varētu notikt jau 1.janvārī, bet pašvaldību un privātajās vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs modeļa ieviešana notiktu tikai ar 2016.gada 1.septembri.

Pārejas periodā pašvaldības un izglītības iestādes varēs pilnībā sagatavoties modeļa ieviešanai, arī sakārtojot skolu tīklu atbilstoši demogrāfiskajai situācijai, uzsvēra ministrijā.

IZM sadarbībā ar partneriem laikā līdz jaunā modeļa ieviešanai nodrošinās skolu vadībai un pedagogiem konsultācijas jauno principu ieviešanā.

Pedagogu atalgojuma jaunā modeļa ieviešanai valsts budžetā gadā papildus ir nepieciešami 31,43 miljoni eiro, 2016. gada četriem mēnešiem - 10,48 miljoni eiro, lai novērstu pašreizējo pedagogu atalgojuma nevienlīdzību un palielinātu nepieciešamo atbalstu skolēniem.

Kā skaidroja IZM, jaunais modelis paredz skaidru un prognozējamu pedagogu atalgojuma sistēmu. Tas ir svarīgs nosacījums jaunu pedagogu piesaistei Latvijas izglītības nozarei un izglītības kvalitātes paaugstināšanai. Pedagogu atalgojums jaunajā modelī tiek rēķināts par 36 darba stundām nedēļā. Tās ietver visus pedagoga veicamos darbus mācību procesā. Skolotāju atalgojums ir atkarīgs no skolēnu skaita klasē un tiek noteikts robežās no 760 līdz 1000 eiro mēnesī par vienu amata vienību. Jaunais modelis paredz lielāku atbalstu skolēniem, lai nodrošinātu izglītības kvalitātes paaugstināšanu un mazinātu nevienlīdzību pilsētu un lauku skolēnu mācību sasniegumos.

Kā ziņots, gan Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība, gan Latvijas Izglītības vadītāju asociācija, gan arī citi sadarbības partneri, norādot uz izstrādātā modeļa nepilnībām, iestājās par to, ka modeli ieviest šogad nedrīkst, piedāvājot tā ieviešanu pārcelt uz nākamo gadu.

Svarīgākais