Uz Ķīnu sūtīs 10 tonnas Latvijā ražota saldējuma [papildināts]

© F64

Piena pārstrādes uzņēmums "Food Union" pirmo kravu ar savu ražoto saldējumu uz Ķīnu nogādās Šanhajā.

Uz Ķīnu tiek nosūtīti divi jūras konteineri ar kopumā desmit tonnām saldējuma. Katrā konteinerā ir 75 000 paciņu saldējuma. Konteineri no Rīgas ceļos uz Hamburgu un tālāk uz Šanhaju. Plānots, ka saldējums līdz Ķīnai ceļos 45-60 dienas. Veikalu plauktos šodien izsūtītais saldējums varētu nonākt augusta sākumā.

Uz Ķīnu tiek sūtīts saldējums "Ekselence" dubultajā šokolādes pārklājumā un augļu sorbets "Nu Smoothie". Saldējums nonāks Šanhajas "premium" veikalu plauktos "City Super", "City Shop", "Ole". Viens iepakojums maksās 4-5 eiro. "Food Union" ražotais saldējums nonāks Šanhajā, jo tā ir lielākā un turīgākā Ķīnas pilsēta, skaidroja "Food Union" vadītājs Normunds Staņēvičs. Viņš vērsa uzmanību, ka Šanhajā un 300 kilometru rādiusā ap to dzīvo aptuveni 100 miljoni iedzīvotāji. Latvijas ražojumam Šanhajas veikalos būs jākonkurē ar pasaulē slavenākajiem saldējuma zīmoliem. Saldējuma iepakojuma cena 4-5 eiro ir augsta, un vidējais Ķīnas iedzīvotājs to var atļauties tikai īpašos gadījumos, taču Ķīnā dzīvo arī daudz miljonāru, atzīmēja uzņēmuma vadītājs. "Redzam lielu potenciālu," sacīja "Food Union" vadītājs.

Staņēvičs atzīmēja, ka "Food Union" ir pirmais piena pārstrādes uzņēmums Baltijā, kas sūta savu ražoto produkciju uz Ķīnu. Sūtījums organizēts sadarbībā ar Ķīnas pārtikas koncernu "Bright Food Group".

Mēneša laikā plānots nosūtīt nākamo saldējuma kravu no Rīgas uz Ķīnu. Plānots, ka nākotnē ievērojami augs uz Ķīnu sūtāmie saldējuma apjomi, prognozēja Staņēvičs. Tagad var teikt, ka ir iestaigāts ceļš, ir zināms, kādi apstiprinājumi nepieciešami, kāda informācija par sastāvu un atbilstību prasībām ir jānorāda uz iepakojuma. Importa produkcijai vienmēr ir lielākas prasības nekā vietējai, atzīmēja uzņēmuma vadītājs.

Staņēvičs atzina, ka pēdējos mēnešos ir ieguldīts īpaši daudz pūļu, lai Latvijas saldējumu varētu nogādāt Ķīnas patērētājiem. Cilvēki jau ilgstoši ir strādājuši, lai sapnis kļūtu par realitāti un lai Latvijā ražotā produkcija nokļūtu Ķīnā. Šajā darbā ieguldīti arī lieli finanšu resursi. "Šī ir diena, kad varam svinēt," atzina uzņēmuma vadītājs.

Pēc viņa teiktā, norit darbs, lai varētu uz Ķīnu eksportēt arī citus piena produktus, taču sīkāk par šo plānu virzību Staņēvičs nestāstīja, norādot, ka jāvirzās soli pa solim.

Jau ziņots, ka Ķīnas Sertifikācijas un akreditācijas administrācija aprīļa beigās publicēja desmit Latvijas pārtikas ražotāju sarakstu, kuriem ļauts eksportēt uz Ķīnu sieru, piena pulveri, krējumu un arī saldējumu.

Sarakstā iekļauti šādi Latvijas eksportētāji: "Preiļu siers", "Rīgas piena kombināts", "Valmieras piens", "Latvijas Piens", "Cesvaines piens", "Rankas piens", "Smiltenes piens", "Smiltenes piena" Blomes pienotava, "Jaunpils pienotava" un "Rīgas Piensaimnieks".

"Food Union" zīmols apvieno divus lielākos piena ražotājus Latvijā - "Rīgas piena kombinātu" un "Valmieras pienu" - un lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā - AS "Premia Foods".

Jau martā abas "Food Union" ražotnes Latvijā saņēma Ķīnas pārtikas drošības pārvaldības sistēmas sertifikātus.

Provizoriski "Food Union" apgrozījums 2014.gadā sasniegs 125 miljonus eiro. "Food Union" pašlaik strādā vairāk nekā 800 darbinieki. "Food Union" ražotnes Latvijā iepērk pienu no teju 400 Latvijas zemnieku saimniecībām.

Svarīgākais