FM neatbalsta iespējamo pedagogu atalgojuma modeli

© Publicitātes foto

Finanšu ministrija (FM) neatbalsta Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) izstrādāto jauno pedagogu atalgojuma modeli, norādot, ka nav izprotams tā ekonomiskais pamatojums.

FM neatbalsta noteikumu projekta "Pedagogu darba samaksas noteikumi" tālāko virzību, jo IZM piedāvātais pedagogu darba samaksas modeļa risinājums nav sabalansēts ar valsts un pašvaldību finansiālajām iespējām, secinājuši FM eksperti.

Turklāt IZM kā izglītības politikas veidotāja nav atspoguļojusi piedāvātā pedagogu darba samaksas regulējuma izmaiņu ietekmi horizontālā līmenī, proti, attiecībā uz visām nozarēm.

FM secinājusi, ka piedāvātais normatīvais regulējums paredz, ka atsevišķām pašvaldībām mērķdotācijas apmērs pedagogu darba samaksas nodrošināšanai būtiski samazināsies, kas varētu prasīt būtiskus ieguldījumus no pašvaldību budžetiem.

FM eksperti secinājuši, ka IZM nav piedāvājusi nosacījumus, kādā veidā būtu iespējams samazināt piedāvātā pedagogu darba samaksas regulējuma izmaiņu ietekmi uz pašvaldību budžetiem, piemēram, piedāvājusi nosacījumus to pakāpeniskai ieviešanai ne tikai attiecībā uz darba samaksu pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem, bet kopumā.

Turklāt, ņemot vērā to, ka IZM noteikumu projektam nav pievienojusi aktuālākos piedāvātā pedagogu darba samaksas modeļa detalizētus aprēķinus un skaidrojumus, nav saprotams šī modeļa ekonomiskais pamatojums, rezumē FM eksperti.

Tikai pēc detalizētu aprēķinu un skaidrojumu saņemšanas būs iespējams novērtēt modeli pēc būtības, atzīmē FM.

IZM izstrādātais jaunais pedagogu atalgojuma modelis šodien tiek skatīts Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā, kā arī Sociālo un darba lietu komisijā, kur savus iebildumus pret jauno risinājumu paudīs arī FM.

Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile iepriekš informēja, ka jaunajam pedagogu atalgojuma modelim, pēc jaunākajiem aprēķiniem, šogad būs nepieciešami 9,8 miljoni eiro, savukārt nākamajam gadam - 29,4 miljoni eiro.

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība prasa pilnveidot jauno pedagogu darba samaksas modeli, atliekot tā ieviešanu līdz 2016.gadam.

 

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais