Jaunieši vēlas sportot vairāk

© F64

Lai arī divas trešdaļas Latvijas jauniešu ikdienā cenšas būt fiziski aktīvi un ārpus skolas sporto vai aktīvi atpūšas vismaz divas reizes nedēļā, vairāk nekā puse jeb 57% norāda, ka vēlas to darīt biežāk, secināts mazumtirdzniecības tīkla "Narvesen" rīkotā jauniešu projektu konkursa "Diena kā piedzīvojums" veiktajā aptaujā.

Vienlaikus populārāko brīvā laika aktivitāšu topā dominē televīzijas skatīšanās un sērfošana internetā, bet jaunieši norāda uz bezmaksas sporta aktivitāšu pieejamības un motivācijas trūkumu.

Piektā daļa jauniešu atzīst, ka viņu dzīvesvietas apkārtnē ir motivējoša vide aktīvam dzīvesveidam, un kā būtiskākie priekšnosacījumi situācijas uzlabošanai tiek minēti bezmaksas sporta laukumu pieejamība un atbilstošu aktivitāšu piedāvājums no sporta un jauniešu organizācijām.

Aptaujas rezultāti liecina, ka sportiskākie jaunieši dzīvo reģionos, kuros pieejamas plašas bezmaksas iespējas nodarboties ar sportu un ir aktīvi sporta vai jauniešu centri, kas rūpējas par kvalitatīvu brīvā laika aktivitāšu piedāvājumu.

Ar bezmaksas sporta aktivitāšu pieejamību visapmierinātākie ir jaunieši Vidzemes un Rīgas reģionā, kur attiecīgi vismaz divas un vairāk reizes nedēļā sporto 81% un 78% jauniešu. Trešajā vietā ierindojas Rīgas jaunieši, no kuriem divas trešdaļas ārpus skolas regulāri sporto vai aktīvi atpūšas.

Pārējos reģionos situācija ir sliktāka. Piemēram, Latgalē un Zemgalē 28% jauniešu uzsver, ka tiem dzīvesvietas tuvumā nav pietiekoši plašs bezmaksas sporta aktivitāšu vai aktīvās atpūtas piedāvājums.

Šāda tendence, iespējams, var izskaidrot to, ka "Narvesen" konkursā "Diena kā piedzīvojums" tieši no Latgales tiek pieteikts lielākais projektu skaits, norāda "Narvesen" pārstāvji.

Savukārt Kurzemē uz šādu iespēju trūkumu norāda 14% jauniešu. Attiecīgi šajos reģionos vien nedaudz vairāk kā puse jauniešu regulāri nodarbojas ar papildu fiziskajām aktivitātēm ārpus skolas.

Atbildot uz jautājumu par savām iecienītākajām aktivitātēm no skolas brīvajā laikā, jaunieši pirmajās divās vietās pārliecinoši ierindo tādas nodarbes kā filmu un seriālu skatīšanās un sērfošana internetā vai sazināšanās ar draugiem sociālajos tīklos. Fiziskās aktivitātes un treniņi kādā sporta veidā ir trešā populārākā aktivitāte.

Kopā ar ģimeni kvalitatīvā brīvā laika pavadīšanā iesaistās vien 15% aptaujāto. Vienlaikus tieši draugu un ģimenes atbalsts un piemērs tam, kā aizraujoši pavadīt brīvo laiku veselīgās nodarbēs. To uzsver arī aptaujātie jaunieši, un 27% atzīst, ka līdzcilvēku biežāka sportošana motivētu arī viņus pašus pievērsties aktīvākam dzīvesveidam.

Lai motivētu jauniešus ikdienā būt fiziski aktīviem un veidotu aktīvam dzīvesveidam piemērotu vidi, "Narvesen" sadarbībā ar jauniešu organizāciju "Avantis" rīko jauniešu projektu konkursu "Diena kā piedzīvojums".

Konkursā tiek apkopotas labākās jauniešu organizāciju idejas aktīva dzīvesveida veicināšanai, kuras sacenšas balsojumā, lai pieci labākie projekti saņemtu 10 000 eiro finansējumu to īstenošanai. Konkursu atbalsta radio "Star FM" un banka "Citadele".

Tīmekļa vietnē "www.narvesen.lv/piedzivojums" līdz 27.maijam iedzīvotāji var izvēlēties katram Latvijas reģionam vienu aktuālāko projektu jauniešu aktīva dzīvesveida veicināšanai.

Aptauja par jauniešu ārpusskolas aktivitātēm un aktīva dzīvesveidu veicinošas vides pieejamību veikta šī gada pavasarī, kopumā aptaujājot 759 bērnus un jauniešus vecumā no 9 līdz 25 gadiem visos Latvijas reģionos.

Kā ziņots, mazumtirdzniecības franšīzes tīklu "Narvesen" pārraugošais uzņēmums SIA "Narvesen Baltija" pērn ievērojami audzēja apgrozījumu, sasniedzot 64,05 miljonus eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Tas ir par 73% vairāk nekā 2013.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 37,08 miljonus eiro. Tikmēr uzņēmuma peļņa pērn bija 2,97 miljoni eiro, kas ir par 93,71% vairāk nekā 2013.gadā, kad peļņa bija 1,53 miljoni eiro.

"Narvesen Baltija" vadība prognozē, ka 2015.gads būs strauja veikalu ķēdes un tirgus daļas pieauguma gads.

SIA "Narvesen Baltija" dibināta 1997.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 10 592 996 eiro. "Narvesen Baltija" pieder norvēģu uzņēmumam "Reitan Servicehandel". "Narvesen" iekļauts "Reitan" uzņēmumu grupā, kas pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā "Narvesen", "Pressbyrån", "R-kiosk" un "7-Eleven".

Svarīgākais