Uz Sabiles ceļa atsākti būvdarbi; drīzumā atklās satiksmi

© F64

Pēc tehnoloģiskā pārtraukuma un papildu projektēšanas darbu veikšanas ir atsākušies būvdarbi uz Sabiles ceļa posmos aiz viesu nama "Imulas" Sabiles virzienā un aiz ceļa labajā pusē esošā stāvlaukuma Sabiles virzienā, informēja uzņēmumā "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Ja būs labvēlīgi laikapstākļi, lielāko daļu darbu uz paša ceļa ir plānots pabeigt jau nākamnedēļ. Pēc šo būvdarbu pabeigšanas arī tiks atklāta satiksme.

Savukārt atbalsta sienas būvniecība posmā aiz viesu nama "Imulas" Sabiles virzienā, kurai būs jānotur 120 metrus garš uzkalns, kur ir bijis zemes noslīdējums, aizņems vēl līdz pat pieciem mēnešiem. Šo būvdarbu dēļ šajā posmā satiksmi plānots organizēt pa vienu joslu un regulēt ar luksoforiem.

Kā skaidro uzņēmumā, atbalsta sienas projekta jaunais risinājums ir izstrādāts, ņemot vērā jaunos apstākļus, kuri radās pēc pērnā gada rudens lietavām, kad pie autoceļa remontposma izkustējās lielas zemes masas un sāka slīdēt uz ceļa. Izkustējušos zemes masu svars ir aptuveni 12 000 tonnu, kas ir līdzvērtīgi 200 piekrautu dzelzceļa vagonu svaram. Lai garantētu autobraucēju un būvnieku drošību, satiksme un darbi šajā ceļa posmā tika pārtraukti, lai veiktu papildu ģeoloģisko izpēti un projektēšanu. Papildu ģeoloģisko ekspertīzi veica "BMGS", bet projektēšanu - "Polyroad".

Atbalsta siena būs 120 metru gara un četrus metrus augsta, ar 3,5 metru augstu virszemes daļu. Konusveidīgās sienas biezums būs 2,5 metri pie pamatnes un viens metrs tās augšdaļā. Otrajā no posmiem, aiz ceļa labajā pusē esošā stāvlaukuma Sabiles virzienā, lejpus ceļam jau ir izbūvēts uzbērums, kas sastāv no ģeotekstila audumā ietītas smilts. Šim uzbērumam ir jāpasargā paša ceļa varbūtēja noslīdēšana.

Minētais ceļa posms esot sarežģīts no inženiertehniskā viedokļa, un tas atrodas pa vidu nogāzei. Remontdarbi bija nepieciešami, jo ceļa nogāzē veidojās izskalojumi, kuru dēļ bija slēgta viena brauktuves josla, un jau pirms vairākiem gadiem izbūvēta atbalstsiena noslīdeņa balstīšanai laika gaitā bija pietuvojusies pārāk tuvu brauktuvei.

Jau, plānojot būvdarbus, šajā objektā tika veikta rūpīga izpēte un projektēšana, tika veiktas papildu ģeoloģiskās ekspertīzes, ņemot vērā iespējamus noslīdeņus abās ceļa pusēs, norāda LVC.

Svarīgākais