Uzvaras parkā vāc parakstus pret "Rail Baltica" pazemes tuneļa izbūvi

© f64

Lielu cilvēku pūļu klātbūtni Uzvaras parkā sestdien izmanto biedrība "Āgenskalns - mūsu mājas", vācot parakstus pret pazemes tuneļa izbūvi Āgenskalnā, ko paredz viens no Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa "Rail Baltica" trases variantiem, novēroja aģentūra LETA.

Kā pastāstīja viens no brīvprātīgajiem parakstu vācējiem, cilvēki ir atsaucīgi, uzklausa skaidrojumus par riskiem, kas esot saistīti ar tuneļa izbūvi, un parakstās par biedrības iniciatīvu. Uzvaras parka apkaimē šodien darbojas vairāki brīvprātīgie jaunieši.

Kā ziņots, biedrība "Āgenskalns - mūsu mājas" aprīļa beigās rīkoja sapulci, uz kuru aicināja ierasties visus, kas nevēlas pieļaut pazemes tuneļa izbūvi Āgenskalnā. Biedrība sola vākt iedzīvotāju parakstus visas vasaras garumā, kā arī turpināt rīkot sapulces, iesaistot gan valdības, gan Rīgas pašvaldības, gan "Rail Baltica" projekta pārstāvjus.

Sevi par biedrības "Āgenskalns - mūsu mājas" vadītāju dēvējošais jurists Ēriks Pūle savulaik ziedojis līdzekļus arī biedrībai "9.maijs.lv", kas katru gadu, arī šogad, Uzvaras parkā rīko svinības par godu nacisma sagrāvei, liecina mājaslapā "9may.lv" atrodamā informācija. Viņš savulaik ticis minēts arī kā viens no pirmajiem Ingūnas Sudrabas tautas kustības "No sirds Latvijai" ziedotājiem.

LETA jau ziņoja, uz pasākumiem Uzvaras parkā ieradušies desmitiem tūkstoši svinētāju no visas Rīgas un citām pilsētām.

Kā biedrības "Āgenskalns - mūsu mājas" mērķis norādīta Āgenskalna kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas veicināšana un popularizēšana, izglītības, kultūras un sporta aktivitāšu veicināšana Āgenskalnā, kā arī šīs apkaimes iedzīvotāju interešu aizstāvība.

LETA jau ziņoja, ka "Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības iebilst un pauž neapmierinātību saistībā ar "Rail Baltica" projektu. "Rail Baltica" sākotnējās sabiedriskās apspriešanas laikā arī vairāki rīdzinieki iebilda pret pazemes tuneļa izbūvi zem Āgenskalna.

Latvijā

Vienotā Latvijas Sabiedriskā medija (LSM) valdes priekšsēdētājai noteikta mēneša atlīdzība 9156 eiro, bet valdes locekļiem - 8324 eiro, aģentūru LETA informēja Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (SEPLP).

Svarīgākais