"PV": Vairāki jautājumi, uz kuriem norāda VK, jau ir atrisināti

Attēlam ir ilustratīva nozīme © f64

Kopš 2014.gada jūlija, kad darbu sāka AS "Pasažieru vilciens" (PV) valde jaunā sastāvā, jau ir veiktas vairākas nozīmīgas reformas finansiālās situācijas uzlabošanai un sākts darbs pie ilgtspējīga uzņēmuma attīstības plāna, norāda uzņēmumā, komentējot Valsts kontroles izteikto aso kritiku par uzņēmuma darbu.

Šajā laika periodā esot ievērojami samazināts budžeta deficīts un būtiski pārskatītas izmaksu pozīcijas, kas PV ļauj ietaupīt un padara uzņēmuma darbību efektīvāku. Vairāki aktuālie jautājumi, uz kuriem savā ziņojumā norāda VK, jau esot atrisināti pagājušajā gadā, kad nekavējoties tika pieņemti svarīgi lēmumi, kas apturēja nepamatotos izdevumus vai radīja nopietnus riskus nākotnē.

Tā, piemēram, PV esot pārtraukusi izsludināto vilcienu iepirkumu, kuru uzņēmums tā brīža finanšu situācijā nebūtu spējis realizēt, tādējādi apdraudēta būtu uzņēmuma darbība. Savukārt neizdevīgā līguma izbeigšana ar Rīgas domi ļāva izvairīties no radītajiem zaudējumiem ik mēnesi desmitiem tūkstošu eiro apmērā. Tāpat arī uzņēmumam, pilnībā pārņemot remontdarbu veikšanu, PV jau šobrīd būtiski esot samazinājis remontdarbu izmaksas, kas ir viena no lielākajām uzņēmuma izmaksu pozīcijām.

PV ņemšot vērā VK ieteikumus iekšējo procedūru aprites un normatīvo dokumentu izstrādes uzlabošanai, kā arī turpinās darbu pie izmaksu pozīciju samazināšanas un uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšanas, veicot pasažieru pārvadājumus saskaņā ar valsts pasūtījumu.

PV arī norāda, ka novērtē Valsts kontroles (VK) ieguldīto apjomīgo darbu, veicot revīziju par uzņēmuma darbības efektivitāti un atbilstību normatīvajiem aktiem attiecībā par laika periodu līdz pagājušā gada vidum. Uzņēmums novērtējot VK sniegtās rekomendācijas un ieteikumus, kas lielā mērā apstiprina jau sākto reformu virzienu.

Kā ziņots, Valsts kontroles (VK) revīzijā secināts, ka AS "Pasažieru vilciens" ir nopietnas problēmas gan ar iekšējo kontroli un finanšu pārvaldību, gan ar kapitālsabiedrības pārvaldību. VK revīzijā nav guvusi pārliecību par to, ka 41,6 miljoni eiro ir iztērēti iespējami efektīvākajā veidā. Revidenti ir pārliecinājušies, ka daudzos gadījumos naudu varēja izlietot daudz racionālāk un mērķtiecīgāk. Tas būtu iespējams, ja Satiksmes ministrija (SM), kas ir 100% "Pasažieru vilciena" kapitāla daļu turētāja un arī nozares politikas veidotāja, rīkotos kā prasmīgs un ieinteresēts pārraugs.

Situācija, kādā patlaban ir "Pasažieru vilciens", ir SM ilgstošas bezdarbības rezultāts. SM bezatbildīgi akceptējusi šā uzņēmuma nemākulīgo darbošanos pašplūsmā un ļāvusi "dzīvot pāri līdzekļiem", uzsver VK.

Kopumā revīzijā sniegts 21 ieteikums.

Svarīgākais