Aptauja, kas visā Latvijā tika veikta pēc galdiņu rezervēšanas restorānos pakalpojuma GetTable.lv pasūtījuma*, atklāja, ka 46% respondentu labprāt apmeklē sabiedriskās ēdināšanas iestādes ģimenes lokā kopā ar bērniem. Turklāt gandrīz trešdaļa Latvijas iedzīvotāju(28%), kas piedalījās aptaujā, apmeklē kafejnīcas un restorānus vairākas reizes mēnesī. Tomēr eksperti uzskata, ka daudzi restorāni un kafejnīcas nav pielāgotas apmeklējumiem kopā ar bērniem.
Pēc GetTable.lv pasūtījuma veiktās aptaujas* rezultāti liecina, ka lielo pilsētu — Rīgas, Jūrmalas, Daugavpils, Jēkabpils, Ventspils, Rēzeknes un Liepājas — iedzīvotāji apmeklē restorānus un kafejnīcas vairākas reizes mēnesī, galvenokārt kopā ar ģimeni un bērniem. Šī tendence ir īpaši izteikta vecuma grupā no 26 līdz 45 gadiem — 62% šī vecuma respondentu vislabprātāk iet uz kafejnīcu kopā ar saviem bērniem un radiniekiem. Turklāt 12% respondentu neapmeklēs restorānu, kas nav draudzīgs ģimenēm ar bērniem.
Biedrības «Babyroom», kas apkopo informāciju par ģimenēm ar bērniem pieejamām sabiedriskajām vietām, pārstāve Anna Rozīte uzskata, ka mazajiem apmeklētājiem draudzīga kafejnīca ir tāda, kur ir barošanas krēsliņš, izklaides iespējas bērniem, rotaļu istaba, ērtas tualetes, kur var arī pārģērbt bērnu un apmainīt autiņbiksītes, drošs pagalms, ērta piebraukšana vecākiem ar ratiņiem un tā tālāk. Labi, ja iestādē ir vismaz kaut kas no iepriekš minētā — tas ievērojami atvieglo šīs iestādes apmeklējumu vecākiem ar mazu bērnu.
Anna Rozīte norāda: «Ļoti bieži kafejnīcas cenšas būt draudzīgas pret apmeklētājiem ar bērniem, bet nezina, kā to izdarīt. Šādos gadījumos var redzēt ratiņu piebrauktuves, pa kurām nevar uzbraukt ar ratiņiem, un bērnu ēdienkarti, kurā ir tikai fritēti kartupeļi un cīsiņi ar kečupu.» Tomēr Annas Rozītes kolēģe šajā sociālajā kustībā Laura Bluša piebilst, ka tagad sabiedriskās ēdināšanas iestādes arvien biežāk domā par ģimeņu ar bērniem vajadzībām, un pieņem, ka tas ir saistīts ar faktu, ka ģimenes ar bērniem ir samērā maksātspējīga auditorija.
«Rīgā un citās lielās pilsētās situācija ar kafejnīcu un restorānu labiekārtošanu atbilstoši ģimeņu ar bērniem vajadzībām ir labāka nekā mazās pilsētās, taču dažkārt ceļmalas kafejnīcu pārdomātais iekārtojums un atsaucīgie darbinieki ļoti iepriecina. Galu galā vissvarīgākā ir darbinieku izpalīdzība un vēlme nākt pretī,» saka «Babyroom» pārstāve Linda Pavļuta.
«Ņemot vērā to, cik ļoti svarīgs ģimenēm ar bērniem ir katrs sīkums, kas saistīts ar atpūtu kopā ar bērniem, tīmekļa vietnē GetTable.lv ir pieejami klientu komentāri, kuros godīgi aprakstīti kādas iestādes apmeklējuma pieredzes visdažādākie aspekti, tostarp arī došanās uz restorānu kopā ar bērnu,» norāda pakalpojuma GetTable.lv līdzīpašnieks Aleksandrs Ahmetovs.