Eksports uz Ķīnu kāpinās vietējā piena iepirkumu

Sākotnēji uz Ķīnu paredzēts sūtīt saldējumu Ekselence, Pols un Nu Fruit, svaigo un kausēto sieru Rasa, taču ar laiku uz Ķīnu varētu vest arī augstā temperatūrā pasterizētu pienu un saldo krējumu, sviestu, biezpienu, kā arī industriālos produktus – pilnpiena un vājpiena pulveri, jo arī šie Food Union produkti ir saņēmuši Ķīnas pārtikas drošības pārvaldības sistēmas sertifikātus © F64

Ar Rīgas piena kombināta (Food Union grupa) ražoto saldējumu Ķīnas pircējus paredzēts iepazīstināt maijā Šanhajā notiekošās izstādes SIAL China laikā. Savukārt saldējuma eksportu uz šo valsti Food Union cer uzsākt vasaras beigās.

Abi Food Union uzņēmumi – Rīgas piena kombināts un Valmieras piens – tikko kā saņēmuši Ķīnas pārtikas drošības pārvaldības sistēmas (HACCP) sertifikātus. Tiklīdz Latvijas Pārtikas un veterinārais dienests saņems apstiprinājumu no Ķīnas Tautas Republikas atbildīgajiem dienestiem, Food Union varēs uzsākt eksportu uz Ķīnu.

«Pavisam tuvu ir brīdis, kad varēsim nosūtīt pirmo saldējuma kravu uz Ķīnu. Līdz ar sertifikātu saņemšanu Food Union «mājas darbs», lai uzsāktu tirdzniecību Ķīnā, ir izpildīts. Tagad ar nepacietību gaidām, kad abu valstu atbildīgie dienesti nokārtos pēdējās formalitātes. Par palīdzību šajā procesā īpaši gribam pateikties zemkopības ministram Jānim Dūklavam un Ķīnas vēstniekam Latvijā Jangam Guocjangam,» uzsvēra Rīgas piena kombināta valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs. Konceptuālas vienošanās par sadarbību ar biznesa partneriem Ķīnā jau ir panāktas. Rīgas piena kombināta speciālisti ir arī izzinājuši, kādas garšas saldējumu un kādā iepakojumā Ķīnas pircējs ir iecienījis. Uz Ķīnu vedīs saldējumu Ekselence, Pols un Nu Fruit, kas nedaudz atšķirsies no Latvijas tirgum paredzētiem. Food Union padomes priekšsēdētāja vietnieks Harijs Panke Neatkarīgajai zināja stāstīt, ka ķīniešiem Latvijas saldējums šķitis nedaudz par saldu, tāpēc uz šo valsti tiks eksportēts saldējums, kas ir garšas ziņā tuvāks šīs tautas iecienītajam, turklāt atšķirīgā – 65 gramu – iepakojumā.

Tā kā saldējums uz Ķīnu tiks sūtīts pa jūras ceļu un tas ilgs aptuveni 45 dienas, pirmā krava, kas ir paredzēta Šanhajas izstādei maijā, tiks izsūtīta drīzumā. H. Panke pieļāva, ka saldējuma eksports uz Ķīnu varētu sākties vasaras beigās.

Food Union vadība ir aprēķinājusi, ka eksporta uz Ķīnu sākotnējā posmā papildus būs nepieciešamas 50 tonnas svaigpiena dienā, savukārt pēc gada, kad eksports būs attīstījies, uzņēmumam jau vajadzēs papildus iepirkt 400 tonnas svaigpiena dienā. Tas nozīmē, ka Food Union piena iepirkums palielinātos divas reizes.

VIEDOKLIS

Harijs Panke, Food Union padomes priekšsēdētāja vietnieks:

– Noieta tirgus iespējas Ķīnā sākām meklēt jau pērn, un jo īpaši svarīgi tas bija pēc pagājušā gada Krievijas pasludinātā embargo piena produktiem. Taču ieiet ārvalstu tirgū ar saviem ražojumiem nav viegli. Latvija ir maza valsts, un cerēt, ka pietiks tikai aizbraukt ar saviem produktiem uz Ķīnu, lai iekarotu viņu pircēju uzmanību, ir naivi. Tāpēc uzņēmuma akcionāri sāka ar to, ka meklēja Ķīnā sadarbības partnerus, un šis darbs vainagojies ar panākumiem – ir vairākas konceptuālas vienošanās par sadarbību. Sākotnēji sūtīsim uz Šanhaju saldējumu, vēlāk eksportēsim arī citus produktus, piemēram, specifiskus industriālos piena produktus. Tie būs produkti, ko ražos speciāli Ķīnas tirgum, taču nevis tiešajam patērētājam, bet gan Ķīnas uzņēmumiem, kas tos varēs izmantot kā izejvielu savu produktu ražošanai. Šādā veidā mēs atšķirsimies no industriālo piena produktu lielvalstu, piemēram, Jaunzelandes, piedāvājuma.

Svarīgākais