Šodien Mārupē notiks "Rail Baltica" sabiedriskā apspriešana.

© f64

Mārupes pašvaldība atbalsta projekta "Rail Baltica" pamattrases izbūvi Latvijā, taču kategoriski noraida piedāvāto atzara izbūvi uz lidostu "Rīga" caur Mārupes novada teritoriju, alternatīvus variantus vairs neparedzot, februāra beigās aģentūru LETA informēja pašvaldībā. "Projekta attīstītāju piedāvātais atzars vistiešākajā veidā pasliktinās Mārupes novada iedzīvotāju un uzņēmējdarbības vidi, tāpēc ir pamatotas bažas par to, vai tas vispār būtu vērtējams kā tehniski, ekonomiski un sociāli pamatots," norāda Mārupes novada domes priekšsēdētājs Mārtiņš Bojārs.

Pilnsabiedrības "RB Latvija", kas veic "Rail Baltica" trases detalizēto izpēti, telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis savukārt uzskata, ka rīt paredzētā jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica" sākotnējā sabiedriskā apspriede Mārupē varētu izvērsties konstruktīva un varētu tikt rasts risinājums dzelzceļa trases novietojumam šajā Pierīgas novadā. Gan "RB Latvija" izpētes grupa, gan arī Mārupes pašvaldība un iedzīvotāji esot strādājuši, lai sabiedriskajā apspriedē piedāvātu vairākus trases risinājumus, no kuriem vienā risinājumā skatījums varētu sakrist gan pašvaldībai, gan izpētes grupai. "Tas dod pamatu prognozei, ka varēsim rast kopsaucēju "Rail Baltica" dzelzceļa trases novietojumam Mārupes novadā," apgalvo Balgalis.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Kā ziņots, vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības iebilst un pauž neapmierinātību saistībā ar "Rail Baltica" projektu.