Latvijas Dzelzceļš Pērn pārvadājis 3833 konteinerus un vagonus NATO kravu

© Vakara Ziņas

VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) pagājušajā gadā papildus tradicionālajām kravām pārvadājis arī NATO kravas - 3416 TEU konteineru vienības un 417 vagonus cita veida (arī nemilitāru) kravu.

LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis stāsta, ka NATO kravām ir augsta pievienotā vērtība, ar tām labi var nopelnīt Rīgas osta, savukārt dzelzceļš uz lielu peļņu ar šīm kravām nevar cerēt, jo ir jākonkurē gan ar jūras transportu, gan ar auto transportu.

Tomēr LDz valdes priekšsēdētājs uzsver, ka koncernam šīs kravas ir interesantas.

Kā ziņots, LDz koncerna apgrozījums 2009.gadā bijis virs 250 miljoniem latu.

Biznesa žurnāla "Kapitāls", "IBS Prudentia" un biržas 2009.gada pētījumā "101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums" LDz ar uzņēmuma vērtību 327,06 miljoni latu ierindojas 4.vietā.

Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no vadošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un četrām meitassabiedrībām - SIA "LDz Cargo", kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma "LDz Apsardze".

Svarīgākais