Dobeles Valsts ģimnāzija – trešā labākā valstī

© Ojārs Lūsis, Neatkarīgā

Pirms šā mācību gada Latvijā veiktais pētījums, kura pamatā bija konkrētās vidējās mācību iestādes 12. klases audzēkņu vidējais eksāmenu vērtējums, Dobeles Valsts ģimnāzija ierindojās 3. vietā. Pirmo vietu tradicionāli ieguva Rīgas Valsts 1. ģimnāzija, bet otrā vieta pienācās Daugavpils Krievu vidusskolai – licejam.

Rezultāts – skolēnu un skolotāja kopdarbs

Eksāmenu rezultātu statistika nav vienīgais kritērijs, kas raksturo skolas sniegtās izglītības kvalitāti un skolēnu sagatavotību turpmākajām mācībām augstākajās mācību iestādēs. Taču tas ir salīdzinoši objektīvs rādītājs, pēc kura var spriest par pedagogu spēju motivēt savus audzēkņus, rosinot viņus apgūt pēc iespējas plašākas zināšanas ne tikai skolu programmu ietvaros, bet arī jomās, kas palīdzēs veidot viņu turpmāko dzīvi un karjeru. Dobeles Valsts ģimnāzijas direktore Inese Didže atzīmē, ka trešās līdz desmitās vietas vērtējumi punktu ziņā bija ļoti blīv. Vienlaikus viņa piebilst, ka Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas direktors Māris Brasla ir Dobeles ģimnāzijas absolvents un tas ir vēl viens apliecinājums, ka Dobeles ģimnāzijas absolventiem tiek pavērti plaši ceļi nākotnei.

Ģimnāzijas 11. klasē izstrādātajiem zinātniski pētnieciskajiem darbiem tiek pievērsta liela skolotāju un skolēnu uzmanība, jo nereti tieši šo darbu kvalitāte ir biļete uz augstāko mācību iestādi pēc ģimnāzijas absolvēšanas. Piemēram, izvērtējot pagājušā mācību gada 11. klašu skolēnu zinātniski pētnieciskos darbus, septiņiem skolēniem Latvijas Lauksaimniecības universitāte piedāvāja iespēju studēt budžeta grupā ārpus konkursa. Direktore atzinīgi vērtē gan augstskolas soli pretim spējīgākajiem skolēniem, gan skolēnu ieguldīto darbu. «Mācību procesam kopumā ir jābūt pakārtotam dzīvei – svarīgi ir iedot jaunietim tās zināšanas un prasmes, kas viņam noderēs vēlāk!»

Konkursa balva – planšetdatori

Dobeles Valsts ģimnāzija sistemātiski seko līdzi iespējām iesaistīties dažādos konkursos, kas ļauj saprast, kādi tad mēs īsti esam paši salīdzinājumā ar citām skolām, izdarīt secinājumus un likvidēt vājās vietas. Vienlaikus konkursi mobilizē spēkus un rosina apgūt arvien ko jaunu. Prasīts tiek ne tikai no skolēniem, bet arī pedagogiem, jo viņi ir tie, kam jābūt solīti priekšā skolēniem, it īpaši svarīgi tas ir datu un informācijas tehnoloģiju jomā, kas mūsdienu jauniešiem visbiežāk ir pašsaprotama un neatņemama dzīves sastāvdaļa.

2014. gadā Dobeles Valsts ģimnāzijas pedagogi pieņēma izaicinājumu un piedalījās konkursā Samsung Skola nākotnei, kura mērķis bija veicināt jaunāko tehnoloģiju un programmatūru izmantošanu apmācību procesā. Skolotāju bezmaksas digitālajā apmācību programmā Samsung Skola nākotnei uzvarēja un 10 000 eiro saņēma Rīgas 6. vidusskola, balvas par izciliem panākumiem digitālajā izglītībā, motivāciju un iniciatīvām programmas laikā Samsung pasniedza Zemgales vidusskolas un Dobeles Valsts ģimnāzijas komandai. I. Didže klāsta: «Esam iegādājušies planšetdatorus un skārienjutīgu ekrānu 10 tūkstošu eiro vērtībā. Skolā ir izveidota datorklase skolotājas Tatjanas Savickas angļu valodas kabinetā, bet šī tehnika ir pieejama jebkuram. Redzams, ka aktīva sociālo tīklu lietošana un komunikācija interneta vidē uzlabo skolotāja, skolēna un vecāku savstarpējo komunikāciju, paplašinās skolotāju prasmes tehnoloģiju izmantošanā, un tas savukārt veicina skolēnu interesi par mācību saturu.»

Izcilība arī sportā, mūzikā un dejā

Runājot par Dobeles Valsts ģimnāziju, nevar nepieminēt tās skolēnu sasniegumus ārpus obligātajām mācībām. Patlaban vislielākais ģimnāzijas lepnums ir 11. klases skolniece Agate Rašmane – Latvijas jaunatnes olimpiskās izlases dalībniece ložu šaušanā Ķīnā olimpiskajās spēlēs. «Es pati daudzus gadus nodarbojos ar ložu šaušana un esmu 16 reizes bijusi Latvijas čempione, nu jau veterānu kategorijā, saprotu, ko olimpiāde nozīmēja Agatei. Patiesi lepojamies ar Agates panākumiem – viņa ne tikai ir lieliska sportiste, bet arī labi mācās un dejo ģimnāzijas deju kolektīvā Solis,» stāsta I. Didže.

Ļoti laba slava ir arī jauktajam korim Sadziedis un ansamblim KPTT, ko vada Raimonds Bulmers. Dziedātājiem ir bijis gods uzstāties gan Arēnā Rīga, gan Likteņdārzā, gan Mežaparka estrādē. Protams, Dziesmu svētkos koris vienmēr ir starp labākajiem Latvijas jauniešu koriem, bet puišu ansamblis KPTT vīru vokālo ansambļu skatē ieguva 3. vietu Latvijā pieaugušo vīru vērtējumā un pieskandina koncertzāles daudzviet Latvijā.

Tikpat labi vārdi jāsaka par dejotājiem – gan proģimnāzijas klašu kolektīvs Vērdiņš, gan ģimnāzijas klašu grupas kolektīvs Solis bieži tiek aicināti uzstāties gan novada organizētajos svētkos, gan dažādos pasākumos citās Latvijas vietās.

«Gatavojamies nākamajiem Dziesmu un deju svētkiem – šujam jaunus tērpus, mācāmies dejas un kora dziesmas. Mēs visās jomās gribam būt starp labākajiem,» saka I. Didže.

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.