Sešus tūkstošus eiro vērtu kažoku no Jūrmalas modes veikaliņa mēģinājis izkrāpt viltvārdis, talkā ņemot kādas reālas Ventspils firmas rekvizītus.
Jūrmalas veikala pārstāve Aleksandra stāsta, ka Jomas ielā izvietotais veikals bija internetā ielicis sludinājumu par lielajām atlaidēm kažokiem. Atsaucoties uz sludinājumu, viņai piezvanījis kāds pēc balss jauns vīrietis, kurš stādījies priekšā kā Romāns. Viņš izteicis vēlmi iegādāties konkrētu kažoka modeli, lūdzot atsūtīt uz e-pastu rēķinu. Romāns atsūtījis it kā savas Ventspils firmas rekvizītus, un uz to pamata grāmatvede izrakstījusi un nosūtījusi viņam rēķinu par sešiem tūkstošiem eiro. Jau pēc neilga laika Romāns atsūtījis veikalam internetbankas maksājuma uzdevumu, pēc kā varējis spriest, ka rēķins Norvik bankā ir apmaksāts. Tas viss noticis jau darba dienas izskaņā.
Sākumā Romāns interesējies par iespēju kažoku atsūtīt ar kurjeru, bet nu zvanījis Aleksandrai un teicis, ka ir gatavs pats aizbraukt pakaļ kažokam, jo tas esot vajadzīgs ļoti steidzami. Nākamajā dienā viņa meitenei esot dzimšanas diena, un viņa jau no rīta lidojot uz Maskavu, tāpēc kažoku jāpaspēj uzdāvināt līdz tam. Taču Aleksandra norādījusi, ka nauda nav ienākusi kontā, tāpēc pagaidām kažoku atdot nevar. Vīrietis vēl mēģinājis pārliecināt, ka no skandināvu bankām nauda kontā iekrīt tikai pēc diennakts un ka internetbankas maksājuma izdruka taču apliecina, ka nauda ir samaksāta. «Pats trakākais, ka viņš man lika justies vainīgai par to, ka viņa meitene paliks bez dāvanas, mēģināja apelēt pie manas sirdsapziņas,» vīrieša nekaunīgo stilu apraksta Aleksandra. Vīrietis zvanījis vairākas reizes un ļoti uzstājis, kas viņai sācis likties aizdomīgi. Tāpēc pēc firmas juridiskās adreses viņa atradusi advokāta praksi, kur domājamā Romāna firma ir reģistrēta, un caur advokātu dabūjusi Ventspils firmas īstā īpašnieka tālruņa numuru. Tad arī noskaidrojies, ka intuīcija sievieti nav pievīlusi un tas bijis krāpšanas mēģinājums. Izsaukta policija, tai iedota krāpnieka e-pasta adrese un tālruņa numurs, bet tas gan nākamajā dienā bijis jau izslēgts.
Ventspils uzņēmējs atzīst, ka, saņemot Jūrmalas veikala pārstāves zvanu ar jautājumu, vai viņš ir pasūtījis kažoku un samaksājis par to sešus tūkstošus eiro, sākumā domājis, ka viņu kāds izjoko. Uzņēmējs nekad nav interesējies par kažokiem, taču sarunas gaitā sapratis, ka lieta ir nopietna. Veikala pārstāve viņam pa e-pastu atsūtījusi viltoto maksājuma uzdevumu, un uzņēmējs pārliecinājies, ka tajā patiešām minēti viņam piederošās firmas patiesie dati – nosaukums, reģistrācijas numurs, juridiskā adrese un pārējais. Viņš domā, ka, visticamāk, dati ir paņemti internetā, kur tie atrodami gan uzņēmumu datubāzē Lursoft, gan citās vietnēs. Uzmanīgāk ielūkojoties, varējis redzēt, ka izdruka ir viltota, jo vietām rakstītais bijis nedaudz izplūdis.
Jūrmalniece turpina, ka par šādu krāpšanas veidu Latvijā līdz šim nebija dzirdējusi, un aicina citus uzņēmējus būt ļoti uzmanīgiem un preci atdot tikai tad, kad nauda reāli tiek ieskaitīta kontā.
Aleksandra arī nevēlas, lai laikrakstā tiktu minēts viņas veikala nosaukums, jo baidās no jauniem krāpšanas mēģinājumiem. Nākamajā dienā pēc krāpšanas mēģinājuma ap veikalu grozījušās aizdomīgas personas. Iepriekš veikals jau ticis apzagts divas reizes. Interesanti, ka šo pašu Romāna iekāroto kažoka modeli veikalam jau nesen nozaga, bet policija to veiksmīgi atdeva atpakaļ.