Iedzīvotāji sūdzas par bedrēm uz jauna ceļa Jelgavā

Sociālajos tīklos un komentāru sadaļās masu medijos Jelgavas iedzīvotāji sūdzas par bedrēm uz jauna ielas seguma Jelgavā, savukārt pašvaldība atgādina, ka pagaidām to vēl nevar uzskatīt par jaunu segumu, jo tā esot nepabeigta iela, kuras asfaltēšanu turpinās šogad. Kā liecina komentāri, iedzīvotāji sūdzas par bedrēm uz, viņuprāt, svaigi atjaunotā asfalta seguma starp Jelgavu un Eleju.

Jelgavas pilsētas pašvaldības pārstāve Līga Klismeta aģentūru LETA informēja, ka attēlos redzama tā Lietuvas šosejas daļa, kas atrodas Jelgavas robežās un nav uzskatāma par "svaigi atjaunotu". Pašvaldības pārstāve skaidroja, ka būvdarbi šajā ielā nav pabeigti un šogad tie turpināsies, tāpat tiks turpināta ielas asfaltēšana.

Šī neesot pirmā reize, kad iedzīvotāji kļūdaini par atjaunotu uzskata nepabeigtu ceļa segumu, kam segums tiek klāts vairākās kārtās, bet ziemas periodā ceļa būve ir jāpārtrauc. Iela ir atvērta satiksmei, lai neradītu iedzīvotājiem grūtības satiksmē, bet tā nav nodota ekspluatācijā, jo tās seguma virskārta vēl nav izbūvēta, un to darīs šogad, skaidroja pašvaldības pārstāve.

LETA jau ziņoja, ka 2014.gada augustā Jelgavā tika sākti remontdarbi Lietuvas šosejā, no Viskaļu ielas līdz pilsētas administratīvajai robežai, lai šajā posmā atjaunotu asfalta segumu. Asfaltseguma virskārtu šajā posmā plānots ieklāt šogad.

Līdz pagājušā gada novembrim Lietuvas šosejai, pirms krustojuma ar Miera ielu virzienā uz centru, tika paplašināta brauktuve, lai varētu izveidot papildu brauktuves joslu, kur ieklāta karstā asfalta apakškārta un saistes kārta, bet virskārtas ieklāšana atlikta pēc ziemas sezonas, aģentūra LETA iepriekš uzzināja Jelgavas pilsētas pašvaldībā.

Līdz šim šajā posmā abos virzienos bija pa vienai braukšanas joslai, bet, ņemot vērā, ka satiksmes intensitāte ir augusi, posmā no Vidus ielas līdz Miera ielai brauktuve ir paplašināta, izveidojot divas braukšanas joslas virzienā no Elejas uz centru. Pa labo joslu visi autobraucēji varēs gan nogriezties pa labi, gan braukt taisni, bet pa kreiso - tikai taisni, turklāt tikai vieglo automašīnu vadītāji.

Kopumā šajā šosejas posmā asfaltbetona segumu atjauno 2400 metru garumā. Darbus veic SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"".

Darbi saistīti ar projektu "Lietuvas šosejas asfalta seguma atjaunošana posmā no Viskaļu ielas līdz pilsētas administratīvajai robežai", kura kopējās izmaksas ir 1 284 287 eiro, no kā pašvaldības finansējums projektam ir 786 287 eiro, bet valsts budžeta dotācija - 498 000 eiro.

Projektu līdzfinansē Satiksmes ministrija saistībā ar ministrijas rīkojumu "Par valsts budžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu lietošanu 2014.gadā".

Projekta gaitā plānota Lietuvas šosejas posma no Viskaļu ielas līdz pilsētas administratīvajai robežai asfalta seguma atjaunošana (2400 m) un nomaļu uzpilde, Lietuvas šosejas posma no Miera ielas līdz Viskaļu ielai asfaltseguma virskārtas atjaunošana, divu caurteku (pie "Lukoil" degvielas uzpildes stacijas un pie ''Romas kroga'') rekonstrukcija, trīs autobusa pieturvietu rekonstrukcija (paplašinājumu un platformu izbūve), gājēju celiņa ieveidošana no Gatves ielas turpinājuma līdz Viskaļu ielas autobusu pieturai un gājēju ietves izveide no Miera ielas līdz Viskaļu ielai.

Pirms tam, 2013.gadā, tika pabeigta Lietuvas šosejas rekonstrukcija posmā no Miera ielas līdz Rūpniecības ielai. Savukārt VAS "Latvijas ceļi" patlaban veic ceļa seguma rekonstrukciju autoceļa A8 Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene) posmā no 49.kilometra līdz 76.kilometram.

Latvijā

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm ir jāļauj ieviest atšķirīgus un konkrētās valsts klimatiskajiem apstākļiem atbilstošus pasākumus, aģentūrai LETA pauda biedrības "Zemnieku saeima" ārpolitikas eksperts un Apvienības par ilgtspējīgu lauksaimniecību un lauku vidi valdes loceklis Valters Zelčs.