Daugavpils pilsētas domes deputāti apstiprinājuši Apkārtējās vides aizsardzības stratēģiju no 2015. līdz 2020. gadam, kurā konstatēts, ka gan pilsētas centrā, gan mikrorajonos trūkst automašīnu stāvvietu, līdz ar to tās novieto, pārkāpjot noteikumus, arī zaļajā zonā.
Kā problēmas risinājumu piedāvāts ieviest park&ride sistēmu, vienlaikus popularizējot sabiedrisko transportu. Darba grupā, kuru vadīja vicemērs Pēteris Dzalbe, strādāja pilsētas Komunālās saimniecības pārvaldes un domes speciālisti. Tās ieteikumus tātad iecerēts īstenot stratēģijas darbības piecu gadu laikā.
Park&ride sistēma, kur pilsētu nomalēs izveido lielas stāvvietas automašīnu atstāšanai, lai tālāk dotos ar sabiedrisko transportu, raksturīga lielām megapolēm – miljonu pilsētām. Taču Daugavpili ar 70 līdz 90 tūkstošiem iedzīvotāju ir visai grūti salīdzināt ar tām. Faktiski no jebkuras, pat vistālākās Daugavpils nomales ar automašīnu līdz pilsētas centram var nokļūt desmit līdz 15 minūtēs. Arī nelieli lokāli sastrēgumi pilsētā ir bijuši vērojami tikai galveno transporta maģistrāļu remontdarbu laikā. Turklāt šo galveno ielu rekonstrukcija faktiski ir paveikta, šogad atlikuši tikai nelieli darbi, līdz ar to tuvākajos gados satiksmes plūsma kļūs raitāka.
Tāpat nav paredzama pilsētas iedzīvotāju skaita un daugavpiliešu turības celšanās, un arī autoparka palielināšanās. Pilsētas centrā dažbrīd trūkst bezmaksas stāvvietu tieši «pie vajadzīgās ēkas durvju priekšas», bet dažu simtu metru attālumā vietu, kur atstāt transportlīdzekli, var atrast bez lielām problēmām, bet maksas stāvvietas gandrīz vienmēr
ir pustukšas.
Tādēļ daugavpilieši uz šādu ideju raugās ar lielu skepsi, apšauba park&ride sistēmas dzīvotspēju. Jau tagad katrs var atstāt automašīnu savā mikrorajonā pie mājas un doties uz centru ar tramvaju vai autobusu. Daļa iedzīvotāju tā arī dara, viņiem nekāds park&ride nav vajadzīgs, savukārt tie, kuri vēlas braukt ar automašīnu, to darīs arī turpmāk.
Tāpat ir ļoti apšaubāms, ka park&ride sistēmu izmantos iebraucēji no laukiem un citām pilsētām. Pat ar stāvvietām daudz sliktākā stāvoklī esošās Rīgas pieredze rāda, ka sevišķas atsaucības tādam piedāvājumam nav. Bez tam iebraucēju plūsma lielāka ir brīvdienās, taču šajā laikā arī maksas stāvvietu izmantošana ir bez maksas, līdz ar to katrs tomēr atrod vietu, kur visai ērti atstāt mašīnu.