Jaunajā gadā VID vienas dienas laikā par izmaiņām nodokļos telefoniski atbild ap 700 interesentiem

Laika posmā no šā gada 4.janvāra līdz 6.janvārim Valsts ieņēmumu dienesta (VID) konsultanti katru dienu atbildējuši vidēji uz 660 telefona zvaniem ar jautājumiem par izmaiņām nodokļu likumdošanā.

VID informatīvā tālruņa 1898 konsultanti šajās trīs dienās atbildējuši uz gandrīz 2000 iedzīvotāju zvaniem par nodokļu administrēšanas jautājumiem, aģentūru LETA informēja VID Komunikācijas daļā.

Jautājumi tiek uzdoti par visiem grozījumiem nodokļu normatīvajos aktos, kas stājušies spēkā 2010.gadā.

Visbiežāk, līdzīgi kā pērn decembrī, tiek jautāts par attaisnojuma dokumentu noformēšanu pavadzīmju ar VID piešķirtiem numuriem vietā, par personiskam patēriņam izmantoto automašīnu aplikšanu ar nodokļiem, par iedzīvotāju ienākuma nodokļa piemērošanas jautājumiem un VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietošanas jautājumiem.

Salīdzinot ar 2009.gada decembri, šā gada janvārī zvanītāji vairāk jautā par izmaiņām pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanā, piemēram, par nodokļa taksācijas periodu un nodokļa deklarācijas iesniegšanas termiņiem atkarībā no nodokļa maksātāju apliekamo darījumu apjoma, izmaiņām nodokļa deklarācijas veidlapās, nodokļa aprēķināšanas un nomaksas kārtību, izmantojot īpašo "kases principu", kad likumā noteiktās personas, piemēram, personas, kuru iepriekšējā taksācijas gadā ar PVN apliekamo darījumu vērtība nav pārsniegusi 70 000 latu, PVN valsts budžetā maksā par to taksācijas periodu, kurā saņemta samaksa par piegādātajām precēm vai sniegtajiem pakalpojumiem, taču ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc rēķina izrakstīšanas.

Priekšnodokli par saņemtajām precēm un pakalpojumiem šo darījumu nodrošināšanai minētajām personām ir tiesības atskaitīt tajā taksācijas periodā, kurā tās samaksājušas no citām apliekamajām personām saņemtajos nodokļa rēķinos norādītās nodokļa summas.

LETA jau ziņoja, ka VID speciālisti 2009.gada decembrī telefoniski snieguši 12 017 atbildes saistībā ar nodokļu likumdošanas izmaiņām, un tas ir par 4794 atbildēm jeb 39,9% vairāk, nekā 2008.gada decembrī, kad interesentiem sniegtas 7223 atbildes.

2009.gada decembrī VID telefoniski sniegto atbilžu skaits ir par 3192 atbildēm jeb 26,6% vairāk nekā 2009.gada novembrī, kad atbildēts uz 8825 jautājumiem.

Visvairāk iedzīvotāji ir vēlējušies noskaidrot jautājumus par attaisnojuma dokumentu noformēšanu pavadzīmju ar VID piešķirtiem numuriem vietā, par personiskam patēriņam izmantoto automašīnu aplikšanu ar nodokļiem, par iedzīvotāju ienākuma nodokļa piemērošanas jautājumiem un VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietošanas jautājumiem.

Jau 2010.gada pirmajā darba dienā ir būtiski pieaudzis zvanītāju skaits.

Latvijā

Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” (RB) būves parlamentārās izmeklēšanas komisijas sarunas ar projektu pamatot nolīgtās firmas “Boston Consulting Group” (BCG) pārstāvjiem skaidri parādīja šī projekta bezjēdzību, ko komisijas dalībnieki pieņēma zināšanai bez nekādām pazīmēm, ka viņi šo secinājumu darīs zināmu viņu partijām un sabiedrībai savā vārdā.

Svarīgākais