Lai gan lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju dāvanas pērk laicīgi, gandrīz viena piektdaļa ikdienas steigā par tām nedomā un mēdz iegādāties vien pēdējā brīdī, liecina tirdzniecības centra "Origo"' veiktā aptauja.
Kā aģentūrai LETA pastāstīja “Origo” sabiedrisko attiecību konsultante Madara Laicāne, 27% aptaujāto paļaujas uz Ziemassvētku vecīti, tāpēc dāvanas paši neiegādājas vispār, vairāk nekā trešdaļa jeb 35% respondentu norāda, ka svētkiem gatavojas laicīgi un rūpīgi meklē, kur nopirkt visas nepieciešamās dāvanas. Savukārt gandrīz piektdaļa jeb 19% aptaujāto svarīgos pirkumus, kas iepriecinās viņu draugus un radus, veic pēdējā brīdī.
Atsevišķu dienu visu dāvanu iegādei pirmssvētku laikā izbrīvē 10% aptaujāto, bet 8% respondentu laiku netērē lieki un pirms svētkiem aktīvāk pēta veikalu skatlogus pa ceļam uz darbu vai mājām, tādējādi cerot atrast kaut ko interesantu un dāvināšanai piemērotu.
"Arī tirdzniecības centros un veikalos ir ļoti labi redzams, ka daudzi cilvēki bieži vien dāvanas pērk pēdējā brīdī, tādēļ nereti lielākie ieguvēji ir tie veikali, kas ir sagatavojušies pircēju pieplūdumam pašā Ziemassvētku rītā un vecā gada vakarā. Gaidām, ka arī pirms jaunā Kazas gada iestāšanās pircēji vēl pēdējā brīdī steigs pirkt gan dāvanas draugiem, gan dzirkstošos dzērienus pusnakts sagaidīšanai pilsētas centrā," paredz "Origo" vadītājs Aleksanrs Ņemirovskis.
Aptauja par dāvanu iegādes paradumiem veikta "Origo" sociālo mediju vietnēs, un kopumā uz to atbildējuši 1692 interneta lietotāji.
Kā vēstīts, "Origo" īpašnieka SIA "Linstow" peļņa pērn bija 4,78 miljoni eiro, savukārt apgrozījums - 5,81 miljons eiro.
"Linstow" vienīgais īpašnieks ir Norvēģijas uzņēmums AS "Linstow Center Development".