Automātiskie e-rēķini mainīs formu

© Nra

Ar 2015. gada 1. janvāri paredzētas izmaiņas banku pakalpojumā – automātiskā rēķinu apmaksa –, aizvietojot to ar alternatīvu risinājumu.

«Klienta rēķinu apmaksa tiks nodrošināta, pamatojoties uz pakalpojumu sniedzēja izrakstīto erēķinu,» izmaiņas skaidro Finanšu un kapitāla tirgus komisijas Komunikācijas daļas sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Avotiņa. «Aicinām tos banku klientus, kuri patlaban izmanto automātisko rēķinu apmaksu, sekot līdzi savu banku paziņojumiem. Klientam būtu jāpārliecinās, vai uzņēmums, kura pakalpojumi līdz šim tika apmaksāti ar automātiskā maksājuma palīdzību, arī turpmāk piedāvās šādu iespēju erēķinu regulārās apmaksas formātā. Šādu informāciju var saņemt gan savā bankā, gan pie pakalpojuma sniedzēja,» sacīja E. Avotiņa.

Swedbank klienti, kuri līdz šim ir izmantojuši automātiskā rēķina apmaksas priekšrocības, to varēs darīt arī pēc 1. janvāra – ar jaunu pakalpojumu erēķinu Swedbank internetbankā. «Tas sniedz iespēju saņemt rēķinus vienuviet internetbankā, tos pārskatīt un ērti apmaksāt ar vienas pogas nospiešanu, turklāt arī izmantot rēķinu automātisku apmaksu,» Neatkarīgajai uzsvēra Swedbank ārējās komunikācijas vadītāja Vineta Savicka.

Atšķirībā no pašreizējās automātiskās apmaksas par erēķinu automātisko apmaksu nebūs papildus jāmaksā bankas komisija. Maksa būs tikai par pašu pārskaitījumu, kas Swedbank kontu ietvaros ir bez maksas. Ja uzņēmumam rēķins ir citā bankā, tad par paskaitījumu būs jāmaksā 0,36 eiro. «Jaunais pakalpojums ietver jaunu cenošanas loģiku atbilstoši Igaunijas pieredzei, kad par rēķina piegādi maksā naudas saņēmējs – tāpat kā piegādājot rēķinus citos veidos,» skaidroja V. Savicka. Līdz šim Swedbank klienti automātiski varēja apmaksāt 120 uzņēmumu rēķinus. Pēc jaunā gada erēķina automātisku apmaksu šobrīd piedāvā aptuveni 50 uzņēmumu.

Arī SEB banka ar 1. janvāri piedāvās erēķina automātiskās apmaksas iespējas. «Klientam nekādas papildu darbības jaunā pakalpojuma pieslēgšanai nav jāveic,» Neatkarīgajai skaidroja SEB bankas ārējās komunikācijas projektu vadītāja Anna Vilsone. Rēķinu automātiskā apmaksa ar erēķinu SEB bankas klientam privātpersonām pēc 1. janvāra maksās 0,14 eiro vai 0,36 eiro (atkarībā no tā, vai pakalpojumu sniedzējam ir vai nav konts SEB). Bez maksas tas ir tad, ja klientam ir klienta komplekts. Līdz šim SEB bankā varēja apmaksāt gandrīz 100 uzņēmumu rēķinus, savukārt jaunajam pakalpojumam SEB bankā ir pieteikušies pagaidām 30 uzņēmumu.

«Uzņēmumam par naudas saņemšanu no erēķina apmaksas komisijas maksa nav. Taču uzņēmumam ir bankas komisijas maksa par erēķina iesūtīšanu Ibankā. Taču, ja uzņēmums iesūta erēķina datus, izmantojot operatora (OpusCapita vai Omniva) starpniecību, tad operators klientam piemēro savas komisijas, kuras banka nekontrolē, un ar operatoriem SEB bankai ir speciālie cenrāži. Tāpēc ir iespējami dažādi varianti un konkrētu komisijas apmēru grūti nosaukt,» teica A. Vilsone.

Svarīgākais