"Baltcom TV" un "220 Enerģija" elektrības tirgū pa 2000 klientu katrai

© F64

Mājsaimniecību elektroenerģijas tirgū iesaistījušās kompānijas SIA "Baltcom TV" un SIA "220 Enerģija" elektrību pēc 1.janvāra katra tirgos ap 2000 klientu, pārliecinājās aģentūra LETA.

"Baltcom TV" norādīja, ka līdz šā gada 15.decembrim uzņēmums saņēma iepriekš prognozēto elektroenerģijas pieteikumu skaitu, nekonkretizējot, cik tieši klientu izvēlējušies "Baltcom TV" kā savu elektroenerģijas tirgotāju no 2015.gada 1.janvāra. Tiesa, šā gada novembrī aģentūras LETA rīkotajā diskusijā par elektroenerģijas tirgus atvēršanu "Baltcom TV" pārstāve Elizabete Podinska prognozēja, ka līdz šā gada beigām kompānijas klientu skaits, kas vēlēsies iegādāties elektrību, saglabāsies 2000 robežās.

Kopumā 77% no "Baltcom TV" saņemtajiem elektroenerģijas pieteikumiem ir no klientiem, kuri izvēlas arī telekomunikāciju pakalpojumus - internetu, televīziju un telefoniju. Uzņēmums to izskaidro tā, ka "Baltcom TV" klienti ir labāk informēti par piedāvājumu. 23% klientu ir izvēlējušies tikai elektroenerģiju, bet no tiem nepilni 10% ir klienti, kuri izvēlējušies "Eko enerģiju" un tādējādi atbalsta zaļās elektrības ražotājus.

"Baltcom TV" ieguvis elektroenerģijas klientus visā Latvijā - gan no pilsētām, kurās ir pieejami citi uzņēmuma pakalpojumi, gan no pilsētām un attālākiem lauku rajoniem, kur pieejama tikai "Baltcom TV" standarta elektrības piedāvājums vai "Eko enerģija".

"Prognozējam, ka iedzīvotāji vēl decembrī, janvārī un februārī pēc pirmo rēķinu saņemšanas veiks savu elektrības tirgotāja izvēli. Daudzi noteikti nepaspēja izvēlēties un pieteikties, jo tradicionāli atlika to uz pēdējo brīdi, citi nevarēja izvēlēties starp vairākiem piedāvājumiem, un citi nolēma pagaidīt, kad tirgus tiešām atvērsies, lai tad veiktu savu izvēli," sacīja sabiedrisko attiecību speciāliste Inese Tauriņa.

Savukārt "220 Enerģija" pārstāve Madara Jurgelāne stāstīja, ka kompānija kā klientus piesaistījusi aptuveni 2000 mājsaimniecību. "Klientu skaits ir lielāks, nekā bijām gaidījuši, bet esam apmierināti ar šādu iedzīvotāju aktivitāti, jo tieši pēdējās dienās tā bija vislielākā. Pēdējais līgums "220 Enerģija" sistēmā ar līguma termiņu no 1.janvāra tika noslēgts 15.decembrī pavisam neilgi pirms pusnakts," informēja Jurgelāne.

Viņa stāstīja, ka aptuveni 40% klientu ir izvēlējušies cenu ar priekšapmaksas iespēju. Noslēgto līgumu sadalījums starp cenu plāniem - "220 Biržas" un "220 Garantētā" - ir diezgan līdzīgs. Tiesa, "220 Enerģija" nav noslēgusi nevienu līgumu pēc piedāvātā plāna "220 Universālā" cenas. "Mēs to arī neiesakām, jo universālais piedāvājums jebkuram tirgotājam ir visneizdevīgākais," atzina Jurgelāne.

Bez minētajiem tirgotājiem elektrību mājsaimniecībām pēc 1.janvāra tirgos arī AS "Latvenergo" un SIA "Win Baltic", taču šo uzņēmumu parakstīto līgumu skaitu aģentūrai LETA neizdevās uzzināt.

Jau ziņots, ka sākotnēji elektroenerģijas tirgus pilnīga atvēršana bija plānota no 2014.gada 1.aprīļa. Taču šā gada martā Saeima galīgajā lasījumā pieņēma grozījumu Elektroenerģijas tirgus likumā, paredzot, ka mājsaimniecībām elektroenerģijas tirgu atvērs no 2015.gada 1.janvāra.

Līdz šim savus elektrības cenu piedāvājumus mājsaimniecībām publiskojuši četri tirgotāji - AS "Latvenergo", SIA "Baltcom TV", SIA "220 Enerģija" un SIA "Win Baltic".

Novembrī aģentūras LETA rīkotajā diskusijā eksperti prognozēja, ka mājsaimniecības elektroenerģijas brīvajā tirgū pēc 2015.gada 1.janvāra pārsvarā būs izvēlējušās AS "Latvenergo" "Universālo pakalpojumu".

Svarīgākais