Ventspils tranzīta uzņēmēji pauž neizpratni par satiksmes ministra izteikumiem

© f64

Biedrība "Baltijas asociācija - Transports un loģistika" (BATL), kurā pārstāvēti vairāki Ventspils ostā strādājoši uzņēmumi, izplatījusi atklātu vēstuli, kurā pauž neizpratni par satiksmes ministra Anrija Matīsa (V) izteikumiem.

Kā aģentūru LETA informēja BATL pārstāve Marina Gončarova, biedrība vērsusies pie satiksmes ministra, paužot neizpratni par ministra izteikumiem saistībā ar Minskā parakstīto Latvijas un Baltkrievijas saprašanās memorandu transporta un tranzīta kravu jomā.

Satiksmes ministrs esot presē norādījis, ka parakstītais memorands esot labs piemērs tam, ka Latvija ir sagatavojusi šādu piedāvājumu, kur iesaistīts dzelzceļš un Rīgas osta un kur ir runa par dzelzceļa kapacitāti, tarifiem un dažādu pretimnākšanu, lai kravas izvēlētos Latviju, nevis kaimiņvalstu ostas. Ministrs minējis, ka vienošanās būs bāze arī tam, lai nākotnē varētu izveidot jaunu termināli un loģistikas centru.

"Nenoliedzami, saprašanās memoranda parakstīšana ir būtisks solis tranzīta koridora Latvija - Baltkrievija attīstībā. Taču vienlaicīgi, atsaucoties uz rakstā minēto informāciju, BATL pauž neizpratni par plānoto sadarbību tikai Rīgas ostas virzienā. Tāpat BATL biedriem nav saprotami un šķiet klaji diskriminējoši rakstā minētie izteikumi, ka Latvijai ir svarīgi, lai kravu apjomi palielinās Rīgā, nevis Klaipēdā vai Tallinā. Šajā gadījumā Ventspils ostas uzņēmējiem rodas pamatots jautājums, vai Latvijai nav svarīgi, ka kravu apjomi palielinās arī Ventspils ostā un vai šādus izteikumus atbalsta arī satiksmes ministrs," teikts BATL masu medijiem nosūtītajā paziņojumā.

Valdības deklarācijas 74.punkts paredz attīstīt Rīgas, Ventspils un Liepājas ostas kā konkurētspējīgus un savstarpēji papildinošus loģistikas centrus un neatņemamu Eiropas un Āzijas tranzītceļu sastāvdaļu, tostarp Eiropas Savienības Transeiropas transporta tīklā. "Līdz ar ko BATL ieskatā jebkurai Satiksmes ministrijas kā atbildīgās ministrijas politikai, rīcībai un plānotiem pasākumiem ir jābūt maksimāli vērstiem uz visu triju Latvijas lielāko ostu kopīgu attīstību, to resursu un kapacitātes stratēģisku izmantošanu Latvijas ostu starptautiskās konkurētspējas veicināšanai," norāda BATL.

"Papildu kravas Latvijas ostām ir ļoti nozīmīgas, it īpaši, ņemot vērā šī brīža Eiropas Savienības un Krievijas savstarpējās attiecības, uz ko norādīts arī rakstā. Šajā sakarā BATL uzsver, ka par papildu kravām būtu jādomā ne tikai Rīgas, bet arī Ventspils un Liepājas ostu virzienā. BATL ieskatā nav pieļaujama situācija, ka tranzīta un loģistikas, tajā skaitā ostu, politika tiek veidota tikai atsevišķu komersantu interesēs, ignorējot valsts (valdības) izvirzītos mērķus un Latvijas tautsaimniecības kopīgās intereses," norāda BATL.

BATL ar atklātās vēstules palīdzību aicina satiksmes ministru Matīsu nekavējoties atbilstoši valdības deklarācijā noteiktajam konceptuāli pievērsties Latvijas lielāko ostu attīstības, tostarp darbības efektivitātes, uzlabošanas jautājumiem.

BATL pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus Latvijas tranzīta uzņēmumus. BATL biedru vidū ir AS "Ventbunkers", AS "Ventspils tirdzniecības osta", AS "Kālija parks", AS "Baltijas ekspresis", AS "Latvijas naftas tranzīts" u.c.

Svarīgākais