Ar zīdaiņiem spēlējot spēles un citādi izklaidējot mazos ķiparus, lielai daļai radies jautājums, vai bērni arī dienu vēlāk atminēsies kopā pavadīto laiku? Atbilde ir jā un, vēl precīzāk, atminēsies to, kas sagādājis prieku un emocionālu pacilātību.
Gūtie rezultāti liecina, cik liela nozīme ir apkārtējo saziņai ar zīdaiņiem arī viņu pirmajos dzīves mēnešos.
Pētnieki no Brigama Janga universitātes ir pārliecināti, ka jau piecus mēnešus veci mazuļi spēj atminēties attiecīgus notikumus, ja tie sagādā patīkamus brīžus, tādēļ sazināšanās ar viņiem priecīgā balsī un ar laimīgu sejas izteiksmi nodrošina viņiem patīkamas izjūtas un atmiņas. Portāls Sciencedaily.com ziņo, ka šis ir pirmais pētījums, kas pievērsis uzmanību tam, kā emocijas ietekmē zīdaiņu atmiņu.
Pētījuma objekti bija piecus mēnešus veci zīdaiņi un, lai gan tik agrīnā vecumā nav iespējama verbāla saziņa, pētnieku grupa vērtējumam izvēlējās izmantot citu komunikācijas veidu – acu skatienu un to, cik ilgi tas kavējas pie viņiem rādīta testa attēla. Tajos attēlotās ģeometriskās figūras tika rādītas uzreiz pēc tam, kad teicējs bija ar viņiem sazinājies dusmīgā, priecīgā un neitrālā balsī. Lai pārbaudītu mazuļu atmiņu, tas pats tika darīts atkārtoti piecas minūtes un vienu dienu vēlāk, pievienojot gluži jaunas figūras attēlu līdzās iepriekš izmantotajai. Tādā veidā pētnieki varēja noteikt, cik bieži un ilgi bērni skatās uz jauno un veco bildi. Novērojumos viņi secināja – bērnu atmiņa nav uzlabojusies, ja ģeometriskās figūras attēla parādīšanu pavadīja dusmīga prezentācija, savukārt pretējs novērojums tika manīts, vērtējot viņu uzvedību ar tādu pašu prezentāciju līksmā noskaņā. Pētījuma vadītājs Ross Floms to skaidro ar to, ka pozitīva ietekme paaugstina bērnu uzmanības sistēmu un uzbudinājumu, kā rezultātā palielinās spēja apstrādāt un atcerēties kādu notikumu un lietu (vai kā šajā gadījumā – ģeometriskās figūras attēlu).