Steigā tapušais SIA Preses serviss atteikums no februāra piegādāt jaunākos pirmdienās iznākošos drukātos medijus kioskiem un veikaliem, visticamāk, tiks aizstāts ar citu tirgus dalībnieku darbu. "Lasītāji kopumā no šīm pārmaiņām necietīs, jo izdevēji un citi preses piegādātāji mēneša laikā noteikti atradīs preses piegādes risinājumus mazumtirdzniecībā," apgalvo SIA Mediju nams valdes priekšsēdētājs Armands Puče.
Preses servisa mārketinga direktore Inga Samoviča Neatkarīgajai stāsta, ka jau labu laiku uzņēmumam ir nerentabla jaunāko preses izdevumu piegāde mazumtirdzniecības vietām pirmdienās, jo no kopējā preses tirgus esot izdevumi, kurus nopērk tikai pieci procenti pircēju. Viņa neprecizē, kuri ir šie izdevumi.
Tam nepiekrīt izdevēju pārstāvji. Tā A. Puče norāda, ka, piemēram, Neatkarīgajai janvārī ir 14 435 abonenti, kas ir par tūkstoš abonentiem vairāk nekā pirms gada. "Arī mazumtirdzniecības realizācijas rādītāji ir labi. Attiecībā uz abonēšanas rezultātiem arī izdevniecības Santa grupai šogad ir ļoti labi rādītāji, tāpēc nav saprotams, par kādiem sliktiem tirdzniecības rezultātiem runā piegādātāji," komentē A. Puče.
Latvijas Preses izdevēju asociācijas (LPIA) izpilddirektors, reģionālo izdevēju pārstāvis Guntars Līcis Neatkarīgajai skaidro, ka šis Preses servisa lēmums nav izdiskutēts. "Tā rezultātā radusies nesapratne starp izdevējiem un piegādātājiem. Preses servisam ir bijis nevis monopols, bet gan dominējošais tirgus stāvoklis, tādā veidā šis uzņēmums parāda muskuļus. Nebrīnīšos, ja pēc laika būs lēmums pēkšņi pārtraukt preses izplatīšanu trešdienās vai sestdienās," teic LPIA izpilddirektors. Viņš, līdzīgi kā A. Puče, uzskata, ka šobrīd ir dota iespēja aktivizēties citiem tirgus dalībniekiem, jo "tukša vieta nepaliks".
Neatkarīgās izdevējs Mediju nams norāda, ka laikraksts turpinās iznākt sešas reizes nedēļā un preses piegādes izmaiņas mazumtirdzniecībā nekādā veidā neietekmēs abonentus.