Noslēdzas Bauskas tilta būvdarbi

© publicitātes

Viens no šī gada nozīmīgākajiem notikumiem Bauskas pilsētai un novadam ir tilta rekonstrukcija pār Mūsu. Šis ir arī viens no vērienīgākajiem pēdējos gados Bauskas novadā īstenotajiem projektiem un lielākais no brauktuvju rekonstrukciju projektiem. Kopējās projekta izmaksas tika plānotas EUR 4 947 588,80. No šīs summas EUR 3 367 934,23 ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējums, EUR 105 394,32 valsts budžeta dotācija, EUR 1 210 863,71 Bauskas novada pašvaldības līdzfinansējums.

2014.gada 11.novembrī Bauskas novada pašvaldība sadarbībā ar būvuzņēmēju SIA “Tilti” aicina iedzīvotājus uz jaunā Mūsas tilta svinīgu atklāšanu. Pasākumā piedalīsies pašvaldības pārstāvji un projekta īstenošanā iesaistītie uzņēmēji. Aicinātas arī valsts amatpersonas.

Viens no šī gada nozīmīgākajiem notikumiem Bauskas pilsētai un novadam ir tilta rekonstrukcija pār Mūsu. Šis ir arī viens no vērienīgākajiem pēdējos gados Bauskas novadā īstenotajiem projektiem un lielākais no brauktuvju rekonstrukciju projektiem. Kopējās projekta izmaksas tika plānotas EUR 4 947 588,80. No šīs summas EUR 3 367 934,23 ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējums, EUR 105 394,32 valsts budžeta dotācija, EUR 1 210 863,71 Bauskas novada pašvaldības līdzfinansējums.

17.oktobrī pasūtītājs – Bauskas novada pašvaldības pārstāvji, būvdarbu veicēji, būvuzraugi, AS Latvijas Valsts ceļi Bauskas nodaļas speciālisti un tiltu būvinženieris no Rīgas, pulcējās uz jaunā tilta, lai veiktu būves apsekošanu. Darbi ir veikti labi. 20.oktobrī pasūtītājs un būvuzņēmējs parakstīja darbu pabeigšanas aktu. Lai būvobjektu varētu uzskatīt par pabeigtu pasūtītājam, būvdarbu veicējam, būvuzraugiem, projekta autoriem un Būvvaldei vēl jāparaksta akts par objekta nodošanu ekspluatācijā. Plānots, ka tas varētu notikt novembrī, tiklīdz Būvvalde būs izskatījusi visu izpilddokumentāciju.

Projekta “Tranzīta ielu sakārtošana Bauskā” (Nr.3DP/3.2.1.2.0./12/APIA/SM/020) īstenošana tika uzsākta 2012.gada jūnijā. Projekta mērķis bija panākt drošu un ērtu satiksmi Bauskas novadā, iekļaujoties Zemgales reģiona un Lietuvas pierobežas transporta sistēmā, veicināt novada administratīvo struktūrvienību un kaimiņu novadu sasniedzamību, uzņēmējdarbības attīstību, izstrādājot un ieviešot ilgtermiņa transporta kustības plānojumu.

Galvenās aktivitātes:

• Izbūvēt rotācijas apli pie tilta pieejas – Uzvaras ielas un Brīvības bulvāra krustojumā,

• Izveidot papildus joslu kreisajam pagriezienam uz Pilskalna ielu,

• Izbūvēt trīs laidumu tērauda – dzelzsbetona siju tiltu,

• Uzstādīt 29 gaismekļus,

• Zem ielas brauktuves pārcelt elektroapgādes, vājstrāvas, ūdensapgādes un gāzes tīkla elementus,

• Izbūvēt jaunu lietus ūdens kanalizācijas sistēmu 94 metru garumā,

• Uzstādīt 59 jaunus ceļa zīmju balstus ar 83 jaunām ceļazīmēm,

• Izbūvēt ietves nobrauktuves 0 cm līmenī; izbūvēt apvienoto gājēju un velosipēdu celiņu 385 metru garumā,

• Uzstādīt gājēju ietvju drošības metāla barjeras 535 metru garumā,

• Vājredzīgu personu ērtībām izveidot apgaismotas reljefa gājēju pārejas pirms brauktuvju šķērsošanas vietām,

• Labiekārtot pieguļošo infrastruktūru.

Tehnisko projektu izstrādāja un aktualizēja, un autoruzraudzību veica SIA “Projekts 3”, būvuzņēmējs - SIA “Tilts”, būvuzraudzību nodrošināja SIA “Firma L4”, arheoloģisko uzraudzību Jānis Grūbe, slodzes pārbaudi kā pagaidu, tā jaunajam tiltam veica SIA “Inženierbūve.” Kā norāda projekta vadītāja Guna Purene, sadarbība ar visiem projekta īstenošanā iesaistītajiem uzņēmumiem bija ļoti veiksmīga. „Protams, darba procesā neizbēgami jāsastopas ar problēmām, taču šajā objektā to risinājumi tika rasti ātri,” teic.G.Purene. “Būvuzņēmēji, projektētāji, būvuzraugi bija pretimnākoši, atsaucīgi, ievēroja laika grafikus, kas projektu īstenošanā ir ļoti būtisks faktors. Esam patiesi apmierināti ar sasniegto rezultātu,” stāsta projekta vadītāja.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais