Latvijas pasts operatīvi nesaņem informāciju par adrešu maiņu

© f64

Atsaucoties uz Neatkarīgajā publicēto informāciju par adresācijas reformu Rīgā, VAS Latvijas pasts Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja Gundega Vārpa informē, ka informāciju par izmaiņām no galvaspilsētas būvvaldes Latvijas pasts saņem neregulāri.

Taču reizi mēnesī visu informāciju par izmaiņām adresācijas sistēmā kā maksas pakalpojumu saņem no Valsts zemes dienesta. Proti, tā ir jānopērk. Tikmēr sūtījumi kādu laiku adresātu var arī nesasniegt, jo ziņu par jauno adresi Latvijas pasts nesaņem uzreiz.

Rīgas pilsētas būvvaldes mājaslapā ievietota informācija ar vispārīgu skaidrojumu, ka informācija no Valsts adrešu reģistra par aktuālajām adresēm elektroniski tiek nodota Nekustamo īpašumu valsts kadastra informācijas sistēmai un Valsts vienotajai datorizētajai zemesgrāmatai, kā arī visām iestādēm, kurām ir noslēgts sadarbības līgums ar Valsts zemes dienestu. To vidū ir nosaukta arī VAS Latvijas pasts. Skaidrojot adrešu maiņas procesu, Rīgas pilsētas būvvaldē stāsta, ka Latvijas pasts sūtījumus īstajā adresē nogādās arī laika posmā, kamēr veco adresi aizstāj ar jauno un sūtītājam, iespējams, nav vēl skaidrs, kura no adresēm jāraksta uz aploksnes.

«Adresācijas sistēmas maiņa vislielākās problēmas sagādā klientiem, kam turpina pienākt sūtījumi uz iepriekšējo adresi, ja adresācijas maiņas iniciatori un īstenotāji nav ieguldījuši pietiekami daudz darba un resursu, lai savlaicīgi un izvērsti informētu visas ieinteresētās puses, tajā skaitā plašu sabiedrību, par plānotajām izmaiņām. Saņemot informāciju no Valsts zemes dienesta, Latvijas pasts pārkārto drukāto preses izdevumu abonentu adrešu datu bāzi, jo ir automātiski skaidrs, ka abonentam izvēlētā avīze vai žurnāls ir jāturpina saņemt jaunajā dzīvesvietā. Taču privātas korespondences sūtījumu gadījumā Latvijas pastam nav pienākuma izvērtēt, ko adresāts ir domājis, norādot adresi uz aploksnes – vai sūtītājs ir informēts par adresācijas maiņu un uz sūtījuma ir norādījis attiecīgās mājas jauno numuru vai arī, gluži pretēji, nav informēts un pēc inerces sūta vēstuli uz iepriekš eksistējušo adresi. Latvijas pasts jebkurā gadījumā sūtījumu piegādās uz to adresi, kas norādīta uz sūtījuma, jo par norādītās adreses pareizību atbild izsūtītājs. Mūsu uzņēmumam noteikti būs jāveido paralēlais adrešu reģistrs, apmācot pastniekus un pieradinot pie jaunās adresācijas kārtības. Taču būtiskākais aspekts šajā procesā būs Rīgas domes rīcība, par jauno adresācijas sistēmu informējot visus iedzīvotājus, iestādes, organizācijas, uzņēmumus, kas izsūta korespondenci, lai viņi līdz ar reformas beigām uz sūtījumiem norādītu jaunās pareizās adreses,» skaidro G. Vārpa.

Svarīgākais