Šovasar Latvijas auto tirgu sasniedza jaunais otrās paaudzes Kia Soul. Tāpat kā priekšgājējs, tas joprojām ir savdabīgs kastveida formas automobilis, kurš paredzēts oriģinalitāti un stilu cienošiem pircējiem.
Tiesa, pie mums šādu automobiļu cienītāju nav daudz. Iepriekšējās paaudzes modelis lielu piekrišanu nebaudīja, un arī jaunpienācējs droši vien Latvijā būs pieskaitāms pie auto eksotikas.
Tajā pašā laikā jāteic, ka Soul ir visnotaļ praktisks un ietilpīgs automobilis, ko nodrošina jau minētā kastveida virsbūves forma. Arī dizainam nav ne vainas, salona noformējums ir interesants, bet apdare gana kvalitatīva. Ražotājs pat ir gatavs šo auto pieskaitīt pie krosoveru klases, jo tam ir 15 centimetru klīrenss. Mūsdienās tā ir plaši izplatīta tendence, taču jāatzīst, ka visbiežāk pārspīlēta. Tā tas ir arī šajā gadījumā, vēl jo vairāk tāpēc, ka Soul tiek piedāvāts tikai priekšpiedziņas izpildījumā.
Lielākais tehniskais jauninājums 2014. gada Soul ir jaunākās paaudzes Kia cee’d platformas izmantošana, kā rezultātā ir ievērojami uzlabota automašīnas kopējā vadāmība. Lielāki automašīnas izmēri nozīmē, ka jaunais modelis kļuvis vēl praktiskāks, piedāvājot gan plašāku salonu, gan bagāžas nodalījumu. Palielināta arī kāju, galvas un plecu telpa visiem pasažieriem.
Mūsu ceļa apstākļos auto uzvedas ļoti pieņemami, vadāmība ir precīza un benzīna dzinējs visai dinamisks.
Latvijā pieejamais Kia Soul vienīgajā piedāvātajā komplektācijā EX ir bagātīgi aprīkots. Jau standarta versijā ir iekļautas tādas patīkamas lietas kā apsildāmā stūre un apsildes gan priekšējiem, gan aizmugurējiem sēdekļiem, tāpat ir atpakaļskata kamera un Smart Park Assist sistēma, kas palīdz atrast brīvās stāvvietas un novietot automašīnu stāvvietā automātiski.
Kia Soul pieejams 1,6 litru (130 ZS) GDI benzīna dzinējs vai 1,6 litru (126 ZS) CRDi dīzeļdzinējs. Abi šie dzinēji ir pieejami gan
ar manuālo, gan automātisko pārnesumkārbu.
Kia Soul cena Latvijā ir sākot no 18 990 eiro.