Apgrūtināti braukšanas apstākļi pa ceļiem Vidzemē, Latgalē un Rīgas apkārtnē

Šorīt apgrūtināti braukšanas apstākļi ir pa valsts galvenajiem autoceļiem Vidzemē, Latgalē un Latvijas centrālajā daļā Rīgas apkārtnē, liecina ceļu uzturētāju "Latvijas valsts ceļi" (LVC) dati.

Pēc ceļu uzturētāju sniegtās informācijas, Kurzemē un Zemgalē ceļu stāvoklis ir labāks. Sniegoto ceļu brauktuves tiekot tīrītas un apstrādātas ar pretslīdes materiāliem.

Šorīt daudzviet Latvijā snieg un pat puteņo, tāpēc autovadītājiem jābūt uzmanīgiem, jo šādos laika apstākļos samazinās redzamība, uz brauktuvēm veidojas sniega sanesumi, piebraukta sniega kārta un apledojums.

Valsts vietējos autoceļus klāj piebraukts sniegs un ledus, bet šo ceļu uzturēšanas ietvaros tiek veikta tikai atsevišķu vietu - krustojumu, kāpumu un asu pagriezienu - pretslīdes apstrāde, jo uz šiem ceļiem esot neliela satiksmes intensitāte un tie tiek apsaimniekoti saskaņā ar zemākajiem ceļu uzturēšanas līmeņiem.

Pēc LVC datiem, pa reģionālā līmeņa ceļiem šorīt apmierinoši braukšanas apstākļi esot tikai Jelgavas, Madonas, Saldus, Valmieras un Ventspils rajonos, bet pa vietējā līmeņa ceļiem - tikai Kuldīgas un Ventspils rajonos.

Arī galvaspilsētā šorīt turpina viegli sniegt un ielas ir slidenas. Kā novēroja aģentūra LETA, šorīt vairāk vai mazāk tīrītas ir Rīgas maģistrālās ielas, bet, nogriežoties uz mazākas nozīmes ielām, var nākties braukt vien pa citu autovadītāju iebrauktajām sliedēm.

Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs prognozē, ka šodien visos ceļu maršrutos brīžiem nedaudz snigs, tāpēc ceļi būs slideni. Redzamība nokrišņu laikā vietām pasliktināsies līdz vienam līdz diviem kilometriem.

Latvijā

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas "M+S" riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar "kalns un sniegpārsliņa" simbolu. "Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka "kas der visam, neder nekam", uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Svarīgākais