Deivids Geta: es biju dīdžejs pirms hausmūzika vispār tika radīta

© publicitātes

Patlaban topošo, nu jau sesto, albumu DJ un producents Deivids Geta raksturo kā, iespējams, vispersoniskāko. Pēc 4 miljonu tirāžā iznākušā un Grammy balvai nominētā iepriekšējā “Nothing But The Beat” tas neesot viegli.

Jau kopš pirmajiem sacerējumiem Getas “jājamzirdziņi” bijušas izteiksmīgas vokālās partijas. Dažus solistus pasaule iepazina, pateicoties sadarbībai ar Getu. Sestajā albumā šī tendence tikšot vēl vairāk attīstīta. Tomēr piegājiens šoreiz ir atšķirīgs. Geta vēloties sagatavot lielāko daļu albuma materiāla vienatnē, un tad atskaņot to dažādiem mūzikas industrijas cilvēkiem ar mērķi atrast katrai kompozīcijai vispiemērotāko solistu. “Zinu, ka varu samiksēt bītus, kas liks ļaudīm dejot. Tagad uzdevums ir radīt iespējami labāko mūziku un dziesmas, kas skanētu mūžīgi.”

Apzīmējums “mūžīgi” varētu šķist pārlieku ambiciozi pat Deividam Getam, taču vienlaicīgi jāatzīst, ka vai katrs mūsdienu elektroniskās mūzikas fans un arī daļa dīdžeju ir ietekmējušies tieši no viņa.

Mierīgi smaidot, Deivids skaidro, ka viena no pārprastākajām lietām par viņa karjeru ir hitu radīšana. Viņš vienmēr sevi vispirms uzskatījis par DJ un tikai pēc tam – par producentu. “Es biju dīdžejs pirms hausmūzika vispār tika radīta! Šai paaudzei tas liekas pavisam neticams fakts.”

Sākot karjeru vēl tālajos 80.gados, Geta spēlējis simtiem setu mazos klubos un privātballītēs līdz pamazām pievērsies kompozīciju radīšanai. ”Ķēros pie producēšanas tāpēc, ka vēlējos radīt tādas kompozīcijas, kādu trūka manos setos. Mūsdienās gan šis process ir pretējs – daudzi elektroniskās mūzikas pārstāvji ķeras pie DJ pults, jo ir labi producenti, bet alkst publikas uzmanības.”

Jāatgādina, ka 17.oktobrī Deivids Geta ar grandiozu gaismu, lāzeru un pirotehnikas šovu uzstāsies Arēnā Rīga. 

Svarīgākais