Ja nenopirksim jaunu kuģi zvejas kontrolei jūrā, Eiropas Komisija Latvijai piemēros bargas sankcijas! Tā Valsts Vides dienests (VVD) pirms diviem gadiem biedēja naudas maka turētājus, un eksministra Edmunda Sprūdža apturētais skandalozais konkurss par kuģa būvi atkal ritēja savu gaitu. Teju divus miljonus eiro vērtais kuģis ir uzbūvēts, un, izrādās, jau kopš augusta sākuma šūpojas piestātnē Voleros – pie Zvejas kontroles departamenta.
Tagad Valsts vides dienestam ir jau divi kuģi, ko tas nelieto: vecā Brēmene, kas pēc kāda darbinieka stāstītā ir pavisam normālā stāvoklī (vienīgi prasās pēc krāsas atsvaidzināšanas), un jaunais kuģis, ko par 1 889 999,91 eiro uzbūvējusi igauņu kompānija Baltic Workboats. Svinīgais atklāšanas pasākums tika solīts jau jūnijā, bet izpalika. Pieņemšana-nodošana aizkavējās.
Kaut kādu iemeslu dēļ kuģa atgādāšanu no Igaunijas uz Rīgu VVD vēlējās paturēt noslēpumā. Kādu laiku tas dienestam arī izdevās, kaut gan kuģis nav nekāda nieka lieta, un, braucot garām pa Voleru šoseju, ikviens to var aplūkot. Skaidrojumi, kādēļ tik vajadzīgais peldlīdzeklis netiek lietots, ir pretrunīgi. Vispirms Neatkarīgajai tika klāstīts, ka kuģim nav kapteiņa. Konkurss uz šo vakanci ticis izsludināts, daži kandidāti pieteikušies, bet potenciāli izvēlētais galu galā atteicies. Zvejas kontroles departamenta darbinieki stāstīja kaut ko pilnīgi citu nekā vadība. Apkalpe esot nokomplektēta, taču kuģim vēl nepieciešama sagatavošana pirms iziešanas jūrā. Jūras kontroles daļas vadītājs Vladislavs Barsukovs gan neprecizēja kāda, savukārt Zvejas kontroles departamenta vadītājs Nikolajs Liskins par kuģi vispār negribēja runāt. Galu galā dienests sacerēja un piesūtīja vēl vienu versiju par kuģa dīkstāves iemesliem, šķiet, nu jau galīgo:
“Šī gada augustā ir nokomplektēta kuģa komanda 5 apkalpes locekļu sastāvā: kuģa kapteinis, stūrmanis, mehāniķis, matrozis un motorists.
Šobrīd jaunizveidotā apkalpes komanda iziet apmācības, kurās apgūst zināšanas par kuģi un tā aprīkojumu (Šīs apmācības projektā paredzēts veikt Baltic Workboats - kuģa būvētājam).”
Vienlaikus turpinoties darbs pie kuģa dokumentācijas noformēšanas un darba drošības instrukciju izveides, kā arī kuģa apkalpes locekļu instruktāžas.
Kuģa pieņemšanas nodošanas procedūrā nekādu iebilžu neesot bijis, tomēr vienas jūrniecībā ārkārtīgi būtiskas lietas kuģim pašlaik pietrūkst. Kuģis uz mājām gan ir atgādāts, vārds uz borta uzkrāsots, valdība atļāvusi dienestam tērēt 42 779 eiro apkalpes atalgošanai, taču iesvētīšanas ceremonija ar vārda došanu vēl nav notikusi. Tā plānota kaut kad oktobra otrajā pusē.
Pēc tam jaunajam kuģim varēs vēlēt labu ceļavēju un septiņas pēdas zem ķīļa, gadā uzturēšanai atvēlot kopumā 506 712 eiro.
Savukārt par vecās Brēmenes nākotni skaidrības nav. Iespējams, tas noderēs Hidroekoloģijas institūtam.