Kļūda sistēmā noved pie Siguldas vagoniņa sasvēršanās

© publicitātes

„Programmatūrā, kas vada vagoniņu, pēc pārbaudes tika konstetēta kļūda. Tās rezultātā vagoniņš iebrauca dziļāk peronā, nekā būtu paredzēts. Tieši tādēļ, iebraucot piestātnē, notika vagoniņa sasvēršanās,” to kā nedēļas nogalē notika nepatīkamais incidents ar Siguldas gaisa tramvaju, skaidro SIA LGK atrakcijas pārstāvis Pēteris Pastars.

Kā zināms, sestdien nepatīkamus mirkļus piedzīvoja Siguldas gaisa trošu vagoniņa pasažieri, kuri devās pāri Gaujas senlejai. Vagoniņš, kurā atradās vairāk nekā 10 cilvēki, pamatīgi sasvērās. „Gaisa tramvaja vadība notiek automātiski, un pavadošais operators vien atver un aizver vagoniņa durvis. Sistēma pati pat apstādina vagoniņu. Rokas vadību izmanto vien avārijas situācijas gadījumā,” vagoniņa sistēmas uzbūvi skaidro P. Pastars. Automatizēto vagoniņu vada programma, kura kļūdījās apreiķinot atpakaļceļa koordinātes un vagoniņš iebrauca pārāk dziļi peronā. „Ar programmatūru izstrādājušās firmas palīdzību, kļūme tika novērsta stundas laikā un vagoniņa kustība, pēc diviem izmēģinājuma braucieniem, tika atjaunota,” notikušo komentē P. Pastars.

Vagoniņš, vasaras sezonā, dienā apkalpo vidēji 200 cilvēku un šis ir pirmais tāda tipa incidents tā pastāvēšanas vēsturē. Tāpat arī tas regulāri ir pakļauts tehniskai apskatei, informē P. Pastars: „Pārbaudes, pēc likumā noteiktās kārtības, tiek veiktas katru gadu,tomēr, mūsu tehniķi pārbauda vagoniņu ik rītu.”  Programmatūru izstrādājis Biomehānikas tehniskais centrs, pret kuriem SIA LGK atrakcijas  vadībai pretenziju nav. „Sistēma darbojas kopš 2002 gada un vienmēr funkcionējusi nevainojami, kā arī pateicoties šim centram, kļuva iespējams kļūmi novērst tik laicīgi. Kā arī protams, lai nekas tāds vairs neatkārtotos, ziemā veiksim sistēmas modernizāciju,” atklāj P. Pastars.

Baiļu pārņemtie tramvajiņa pasažieri no gaisa transportlīdzekļa tikuši laukā pašrocīgi un steidzīgi devušies prom, tomēr, viņiem ir iespēja pretendēt uz kompensāciju. „Liela daļa cilvēku neko nekomentēja un steidzās mājās, bet, pieprasījuma gadījumā mēs esam gatavi atgriezt biļešu naudu kā arī izmaksāt cietušajiem kompensāciju 3 braucienu apmērā,” uzsver P. Pastars.

Siguldas gaisa trošu ceļš ir iekļauts Latvijas bīstamo iekārtu sarakstā, kas prasa sevišķi rūpīgu uzraudzību.