Liepājas šosejas rekonstruētais posms atbilst visām kvalitātes prasībām

© publicitātes foto

Liepājas šosejas jeb autoceļa A9 Rīga (Skulte)–Liepāja rekonstruētais posms no Kalvenes 148. km līdz 163. km atbilst visām kvalitātes prasībām. To ir pierādījušas kvalitātes pārbaudes, kas veiktas jaunā seguma paraugiem, kas tika paņemti šā gada jūlijā.

Šajā šosejas posmā remontdarbus veica SIA Aizputes ceļinieks. Līgums tika noslēgts 2013. gada aprīļa beigās, būvdarbi tika pabeigti šā gada jūlija sākumā. Kopējās remontdarbu izmaksas ar PVN bija 8 084 463 eiro. Šajā posmā būvnieki ir veikuši seguma reciklēšanu un jauna asfaltbetona seguma triju kārtu izbūvi, kā arī uzlabojuši ūdens novades sistēmu un autoceļa aprīkojumu.

Veicot pabeigto būvdarbu komplekso kvalitātes pārbaudi, va/s Latvijas Valsts ceļi Autoceļu kompetences centra Ceļu laboratorija paņēma vairāk nekā 60 urbtu asfaltbetona paraugu. Tika testēts asfaltbetona kārtu sablīvējums, biezums un sastāvs, kā arī veikts riteņu sliežu tests, ceļa virsmas līdzenuma un saķeres mērījumi. Pārbaudēs tika konstatēts, ka atsevišķos posmos ir palielināta virskārtas segregācija un bitumena izsvīdumi. Lai to novērstu, būvnieks par saviem līdzekļiem pārbūvēja asfaltbetona virskārtu neatbilstošajos posmos.

Pēc visu darbu pabeigšanas atkārtota kompleksā kvalitātes pārbaude apliecinājusi, ka visas neatbilstības ir novērstas. Pašreiz notiek būvobjekta dokumentācijas kārtošana objekta nodošanai ekspluatācijā.

Aizvadītās nedēļas laikā va/s Latvijas Valsts ceļi Autoceļu kompetences centrs veicis kārtējās 350 pārbaudes būvdarbu objektos visā valstī, testējot viskozo un šķidro bitumenu, minerālmateriālus, karstā asfaltbetona maisījumus un bitumena emulsiju. Kopš gada sākuma šādu pārbaužu skaits ir sasniedzis 7178. Savukārt dažādi citi mērījumi kopš gada sākuma veikti jau 3729 kilometros autoceļu.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.