«Visrunātīgākie ir pensionāri Latgalē, bet lakoniskākie – Rīgā,» secina mobilo sakaru operatora Amigo vadītājs Artūrs Freimanis, pētot Zemcenu tarifa pensionāriem lietotāju paradumus.
Šis mobilo sakaru pieslēgums ir pieejams jau gandrīz gadu un, kā norāda A. Freimanis, izpelnījies lielu vecāka gadagājuma cilvēku atsaucību, jo viņi guvuši apstiprinājumu tam, ka telefonsarunas vairs nenozīmē augstas izmaksas. Turklāt Amigo kā pateicību par pievienošanos klientu saimei ikvienam pensionāram dāvina bezmaksas telefonu.
Patīk skaidrība
Pensionārs Imants Altmanis tieši pensijas vecuma cilvēkiem radīto Amigo piedāvājumu izmanto kopš pērnā gada nogales un savu izvēli nenožēlo, jo, pirmkārt, viņam patīk skaidrie līguma noteikumi, kas nerada pārsteigumus, saņemot ikmēneša rēķinu. «Lielākoties mēnesī nemaz nenorunāju piešķirtās 350 abonēšanas maksā iekļautās minūtes, tas ir ļoti pietiekami,» uzsver I. Altmanis. Otrkārt, viņš ir gandarīts par papildu bonusu – mobilo telefonu. «Iepriekšējo man nozaga, bet man vairs nebija jālauza galva, kādu lai izvēlos nākamo – tas man tika pasniegts kā dāvana,» stāsta I. Altmanis. Šobrīd Amigo ir vienīgais mobilo sakaru operators, kas īpaši padomājis par pensionāru auditoriju un viņu telefona lietošanas paradumiem, tādējādi piedāvājot viņiem izvairīties no nevajadzīgām papildu izmaksām par to, ko viņi nemaz neizmanto, piemēram, internetu telefonā.
Izzina vajadzības
«Pēc pieslēguma ieviešanas saņēmām daudz vairāk pozitīvu atsauksmju, nekā bijām cerējuši. Tas mums bija patīkams pārsteigums, jo, kā zināms, pensionāri nemēdz pieņemt spontānus lēmumus – viņi rūpīgi izsver visus par un pret, aptaujā radus un draugus un tikai tad izvēlas. Sapratām, ka esam izstrādājuši pensionāru vēlmēm un vajadzībām atbilstošu piedāvājumu. Citi mobilo sakaru operatori lielākoties orientējas uz arvien jaunāku tehnoloģiju ieviešanu, kas saprotamāka un tuvāka gados jauniem cilvēkiem, pensionāriem šīs novitātes ir vienaldzīgas – viņi galvenokārt grib sazvanīt savus tuviniekus, draugus un par sarunām nemaksāt astronomiskus rēķinus,» akcentē A. Freimanis.
Šos divus nosacījumus Amigo arī ņēmis vērā, izstrādājot piedāvājumu, proti, mēnesī samaksājot trīsarpus eiro, pensionārs var nodoties nesteidzīgām, kopumā vairāk nekā piecas stundas ilgām sarunām pa mobilo tālruni (zvanīt var uz visiem Latvijas mobilo operatoru numuriem, Lattelecom, ka arī ārstniecības iestādēm). «Nereti ārstniecības iestādes izmanto lokālus tīklus, tāpēc, lai rēķinā pēkšņi neparādītos nesaprotamas summas, arī par šo niansi esam padomājuši – mēs zvanus uz mazajiem operatoriem esam iekļāvuši fiksētajā maksā, tāpēc lietotājam nekas papildus nav jāmaksā, arī zvanot uz ārstniecības iestādēm,» skaidro A. Freimanis. Līdzšinējā pieredze liecina, ka 90% klientu mēnesī nenorunā vairāk par 350 minūtēm.
Mobilais ikdienā
Papildus šīm bezmaksas minūtēm Amigo katram pensionāram dāvina arī Samsung telefonu. «Tas nozīmē, ka viņiem nav lieki kreņķi, meklējot sev piemērotāko modeli, un nav jātērē nauda pirkumam. Telefona lietošana ir viegli saprotama. No visiem Zemcenu tarifa pensionāriem lietotājiem trešā daļa nekad iepriekš nebija izmantojuši mobilo telefonu. Viņu piemērs var kalpot par iedrošinājumu citiem un apliecina, ka jebkurā vecumā cilvēki var apgūt jaunas lietas. Prieks, ka arvien vairāk sirmgalvju mobilais telefons ir kļuvis par ikdienu un tas vairs netiek uzskatīts par kaut ko sarežģītu, jo cilvēki ir sapratuši, ka mobilie telefoni viņu dzīvi padara drošāku gan fiziski, gan sociāli. Viņi var jebkurā brīdī, atrodoties jebkurā vietā, izsaukt ārstu vai piezvanīt tuviniekiem, ja nonākuši ķibelē, kā arī – gluži ikdienišķi – ērtāk sazvanīties un aprunāties ar bērniem, mazbērniem, draugiem,» norāda Amigo vadītājs A. Freimanis. «Drošības apsvērumu dēļ pensionāriem labāk lietot pieslēgumu (noslēgt līgumu par ikmēneša maksu un norēķināties mēneša beigās), nevis priekšapmaksas kartes, jo tad varēs piezvanīt vienmēr. Ja priekšapmaksas kartei būs beidzies iemaksātais avanss, var gadīties palikt bez sakariem visnepiemērotākajos brīžos.» Pieslēgt Zemcenu tarifu pensionāriem seniori var jebkurā Latvijas pasta nodaļā, līdzi paņemot pasi. Rēķinu līdz katra mēneša 15. datumam seniors saņems savā pastkastītē (nereti to apmaksā radinieki, tāpēc iespējams arī otrs variants – rēķins epastā). Līgums ir beztermiņa, un to bez sankcijām var pārtraukt jebkurā brīdī. Tā kā Amigo izmanto Latvijas Mobilā telefona tīklu, pārklājums tiek nodrošināts 99% Latvijas teritorijas.