Mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA "Maxima Latvija" pagājušajā gadā apsteidzis savu konkurentu SIA "Rimi Latvia" gan pēc apgrozījuma, gan peļņas rādītāja, liecina "Firmas.lv" informācija.
"Maxima Latvija" apgrozījums pērn sasniedzis 673,47 miljonus eiro, kas ir par 5,1% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija 640,81 miljons eiro. Tikmēr par 13% sarukusi uzņēmuma peļņa - no 20,4 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 17,74 miljoniem eiro 2013.gadā.
Savukārt "Rimi Latvia" apgrozījums pērn bija 672,32 miljoni eiro, kas ir par 6,5% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija 630,8 miljoni eiro. Tikmēr uzņēmums peļņa pērn sarukusi par 4,3% - no 12,73 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 12,18 miljoniem eiro 2013.gadā.
Kā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidro Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs, no vienas puses fakts, ka "Maxima Latvija" ir pārspējusi "Rimi Latvia", norāda, ka pēc traģēdijas Zolitūdē "Maxima Latvija" ir spējusi strādāt efektīvāk nekā konkurenti.
Taču, no otras puses, tas liecina, ka Latvijas vidējie iedzīvotāji ir trūcīgi, jo izvēlas iepirkties veikalā, kur ir zemākas preču cenas, kā arī nedaudz sliktāks serviss nekā pie konkurenta "Rimi Latvia", norāda Tirgotāju asociācijas prezidents.
Kā ziņots, "Maxima Latvija" 2014.gada pirmās puses apgrozījuma rādītāji no tā paša perioda apgrozījuma rādītājiem 2013.gadā atpaliek par aptuveni 1%. Tiesa, cik daudz tas ir naudas izteiksmē, uzņēmuma pārstāvis Jānis Beseris neatklāja.