Saldējumam rekordraža

© F64

Saldējums no veikalu aukstumvitrīnām šovasar pazūd rekordlielā ātrumā. Lai gan veikali savus saldējumu krājumus papildina ar lielākām saldējuma rezervēm nekā pērn šajā pašā laikā, atsevišķos veikalos, īpaši kūrortzonā, saldējuma izvēle diezgan ātri kļūst visai knapa.

Gaidot rindā pie Valdemāra ielas Rimi lielveikala kasēm, pamanīju, ka saldējums nav tikai manā iepirkuma grozā. Ģimene, kura iepirkās pirms manis, ratos bija ielikusi trīs lielus iepakojumus ar saldējumu. Arī divas jaunas meitenes, kas gaidīja rindā aiz manis, rokās turēja saldējumu vafeļu glāzītes.

Pusdienās saldējums

Kasiere atzinās, ka darba dienas vidū, kad daļa pircēju ir tuvējo iestāžu darbinieki, kuri atnāk uz veikalu pēc azaida, tagad bieži pusdienas maltīti papildina ar saldējumu vai šajās karstajās dienās vispār iztiek tikai ar saldējumu. No desmit pircējiem apmēram astoņiem pirkumā ir arī saldējums.

Rimi veikalos saldējumu un ledu šobrīd pērk divas reizes vairāk nekā pērn šajā pašā laikā. «Mēs sekojam līdzi pieprasījumam pēc šiem konkrētajiem produktiem, regulāri papildinām uzkrājumus veikalos, lai pircēji katru dienu varētu iegādāties sev tīkamāko saldējumu vai ledu, ar ko pagatavot kādu atvēsinošu dzērienu vai pat maltīti, piemēram, aukstās zupas,» Neatkarīgajai sacīja Rimi Latvia vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Podskočija.

Arī Top! veikalos saldējums ir viens no pašlaik pirktākajiem produktiem. «Uzlabojoties laika apstākļiem un palielinoties gaisa temperatūrai, viennozīmīgi var apgalvot, ka arī saldējuma tirdzniecība strauji pieaug visos Top! veikalos. Lai arī pilnībā precīzus datus par tirdzniecību jūlijā zināsim tikai augusta vidū, šobrīd jau ir skaidrs, ka saldējuma pārdošanas apjomi ir pieauguši divas trīs reizes. Visvairāk pircēji pērk tieši porciju saldējumus, kā arī šogad iecienīti ir kokteiļa saldējumi,» Neatkarīgajai zināja stāstīt veikalu tīkla Top! mārketinga vadītāja Ilona Bukša.

Maxima veikalos pieprasījums pēc saldējuma jūlijā audzis par piektdaļu, bet pēc ledus – par 15%, salīdzinot ar pagājušā gada jūliju. «Jūlijs šogad tik tiešām ir karstāks nekā pērn, tad attiecīgi augusi arī pircēju interese gan par saldējumu, gan par ledu. Lai arī abas šīs preču grupas ir ļoti pieprasītas, laikapstākļus esam ņēmuši vērā un atbilstoši saplānojuši piegādes veikaliem, lai pircējiem produkti būtu pieejami arī dienas beigās,» Neatkarīgajai uzsvēra Maxima Latvija Komunikācijas vadītājs Jānis Beseris.

Pols popularitāti nezaudē

Salējuma ražotājiem vasara ir karstākais laiks gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. «Karstajā laikā saldējums ir viens no vispieprasītākajiem produktiem, un mēs esam gandarīti, ka saldējuma cienītāji dod priekšroku pašmāju ražotam, dabiskam saldējumam no īsta Latvijā iegūta piena un krējuma. Šogad Food Union piedāvāja 25 jaunus Pols, Ekselence un Nu Fruit saldējumus, un mēs esam īpaši priecīgi par to panākumiem tirgū, veidojot vairāk nekā 10% no kopējā saldējumu realizācijas apjoma Latvijā,» teica Food Union saldējuma zīmola vadītāja Ilze Blauberga.

Stabili augsts pieprasījums ir novērojams visiem Food Union saldējumiem, taču vislielāko popularitātes kāpumu piedzīvojuši saldējumi Pols (+110%) un Nu Fruit (+87%), salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. Īpaši labi veicas arī gada jaunumiem – 100% dabiskā augļu biezeņa sorbeta Nu Smoothie pārdošanas apjomi veido gandrīz 50% no kopējā Nu Fruit realizētā apjoma, savukārt jaunais Pols vafeļu glāzītēs ar lielo šokolādes cepurīti veido 25% no kopējā Pols pārdotā apjoma.

«Jūlija karstajās dienās veikalu pieprasījums pēc saldējuma pieauga aptuveni par 55%. Uzreiz jūtams arī pieaugums āra tirdzniecības vietās – īpaši Jūrmalā, Vecrīgā un Vecāķos, kur tirdzniecība pieauga vairāk nekā trīs reizes. Āra tirdzniecības vietās galvenais tirdzniecības virzītājs ir saldējums Ekselence. Savukārt, pirmās Food Union saldējuma kafejnīcas Ekselence pircēju vidū iecienītākais saldējums jūlijā bija mango sorbets,» papildināja I. Blauberga.

Food Union šogad ir ieguldījis vairāk nekā trīs miljonus eiro jaunās saldējuma ražošanas tehnoloģijās un saldējuma virzīšanā ārvalstu tirgos, lai dubultotu saldējuma ražošanas apjomus salīdzinājumā ar 2012. gadu. Trīs gadu laikā, kopš 2012. gada, Food Union saldējuma virzienā ieguldījis jau vairāk nekā 16 miljonus eiro.

Druva aicina uz sadarbību

Akciju sabiedrība Druva Food ražo vairāk nekā 50 saldējumu veidu, ko piedāvā vafeļu glāzītēs, uz kociņa, kā arī viena un piecu litru iepakojumos. Druva Food gatavo pircējiem jau zināmos klasiskos cigoriņu, plombīra, rozīņu, šokolādes saldējumus, kā Premium kategorijas saldējumus ar cigoriņu, plombīra, zemeņu, mangomeloņu un sarkano vīnogu garšu.

«Nav noslēpums, ka mūsu saldējumu unikālās garšas pamatā ir seno laiku receptes. Svaigas izejvielas un mīlestība pret saldējumu padara mūsu kārumus par īpaši iecienītiem ne tikai pieaugušo, bet arī bērnu vidū. A/s Druva Food saldējumus ražo gandrīz 30 gadu, un ražošanas pirmsākumos gūtās vērtīgās receptes ir saglabājušās līdz pat mūsdienām. Saldējumu ražošanā aizvien izmantotas kvalitatīvas izejvielas – svaigs piens un sviests, kas nāk no tuvējām zemnieku saimniecībām. Pienu, ko izslauc no rīta, jau pēcpusdienā izmanto saldējuma ražošanā. Dabiskam saldējumam, kas ražots no svaiga piena un sviesta, ir būtiski labumi – ne tikai kalcijs, kas mūsu organismam ir svarīgs, bet arī īsts prieks, kas rodas, baudot ko patiesi gardu. Arī mīlestība pret darbu nenoliedzami ir tā, kas ļauj mums lepoties ar Druvas produktiem,» uzsvēra a/s Druva Food ražošanas vadītāja Sandra Ošeniece.

Svarīgākais