24.jūlijā “Latvijas dzelzceļš” parakstīja līgumus ar pilnsabiedrību „RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE” par 16 pasažieru staciju modernizāciju Jūrmalas un Jelgavas virzienos.
Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansētā projekta ietvaros LDz labiekārtos 16 stacijas un pieturas punktus Rīgas un Pierīgas stacijās Asari, Babīte, Bulduri, Cukurfabrika, Dubulti, Dzintari, Imanta, Jelgava, Lielupe, Majori, Melluži, Olaine, Pumpuri, Sloka, Vaivari un Zolitūde. Pasažieru infrastruktūras modernizācijas ietvaros, izbūvējot paaugstinātās platformas, vienlaikus sakārtos komunikāciju sistēmas – ierīkos LED apgaismojumu, ūdens piegādes un novadīšanas sistēmas, platformas tiks aprīkotas ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, uzstādīs informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvēs drošības „labirintus”, margas, izveidos uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Staciju teritorijās tiks sakārtoti laukumi, gājēju celiņi, pārejas. Staciju ēkām paredzēts veikt vienkāršotu renovāciju, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus.
„Jelgavas un Jūrmalas līnijas pasažieru vilcienu satiksmē ir ļoti noslogotas. Jūrmalas virziens īpaši populārs ir tieši vasaras mēnešos, kad gan Latvijas iedzīvotāji, gan ārvalstu tūristi dodas atpūsties uz Jūrmalas piekrasti. Ņemot vērā lielo pasažieru plūsmu, vispirms izvēlējāmies modernizēt šīs līnijas. Nākotnē plānojam modernizēt pasažieru infrastruktūru arī citās stacijās,” norāda Latvijas dzelzceļa prezidents Uģis Magonis.
Infrastruktūras modernizācija nodrošinās ērtāku piekļuvi stacijas ēkām, kā arī atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem.
Projektētājs un būvdarbu veicējs ir pilnsabiedrība „RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE”. Abu līgumu kopējā summa ir 12,7 miljoni eiro, un projekts „Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” pilnā apmērā tiek finansēts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem. Darbi tiks uzsākti tūlīt pēc līguma noslēgšanas, un tos plānots pabeigt līdz 2015.gada 30.septembrim.