Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā

Gada motocikls vietējiem

© F64

Pirmo reizi Latvijas motodzīves vēsturē gana komplicētā konkursā ir noskaidroti labākie un mūsu pašu zemei piemērotākie jaunie motocikli. Laikam jau nav pārsteigums, ka uzvarējis aparāts, kas spēj pārvietoties pa granti, dubļiem, būvgružiem un asfalta palieku bedrēm: piedzīvojumu motocikls KTM 1190 Adventure.

 Liels, augsts, drošs un viegli vadāms. Latvijā ceļi ir tādi, kādi ir, un ne velti uz apbalvošanas ceremoniju atnākušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss motociklistiem labu asfaltu novēlēja, taču ne apsolīja.

Konkursa otrajā vietā ticis no sporta motocikla atvasinātais ielas variants MV Agusta Brutale 800 Dragster. Dzinējs mierīgāks, toties dizains – lecīgāks. Par trešo labāko motociklu atzīts BMW S 1000R, kas bija Neatkarīgās favorīts. Ielas motocikls ar izcilu dzinēju un vēl izcilākām bremzēm. Savdabīgi, ka, sacenšoties savā baiku kategorijā, bavārietis itāli apspēlēja. Taču te vietā konkursa organizatora Arņa Blodona teiktais un konkursa galvenā rēķinveža Oskara Irbīša saskaitītais. Tehniskie punkti tabulās rāda vienu rezultātu, bet nosaukumi anketu ailēs pavisam citu. Tas tāpēc, ka atšķirībā no mašīnas motocikls ir emocionāla lieta.

23 motocikli tika vērtēti vēl vairākās kategorijās. Arī šā gada labākā piedzīvojuma motocikla un tūrisma motocikla titulus saņēma BMW jaunumi. Labākais sporta motocikls ir nepraktiskais, brīnišķīgais itālis MV Agusta F4 1000.

Paaugstināta komforta motociklu kategorijā uzvarēja Honda CTX 1300, atstājot aiz muguras dārgo hārleju Electra Glide un trīsriteņu dīvaini pensionāriem Canam Spyder. Šī Honda ir teju vienīgā no sava ražotāja markas jaunumiem, kas nav aprīkota ar automātisko ātrumkārbu, un labi, ka tā. A. Blodons moto frīstailotājam Jānim Rozītim vaicāja, vai automātiskā gaņģene ir motobūves nākotne. J. Rozītis atbildēja: «Kapi...»

Līdzjutēju balsojumā internetā par Latvijas gada motociklu tika iecelts Suzuki VStorm DL1000, kas arī Neatkarīgās ieskatā garantē labākos piedzīvojumus savā kategorijā. Specbalvu piešķīra mototestos žurnālista Kaspara Bergmaņa lauztajai kājai – kā suminājumu motobraukšanas skaistumam un motociklista trauslumam.