FOTO: Kā notiek autoceļu remonts

© publicitātes

Šobrīd Latvijā aktīvi noris ceļu būvdarbu sezona.

Par Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) norāda, ka kopumā visā valsts teritorijā tiks uzlaboti gandrīz 200 km vietējo autoceļu par 6,5 miljoniem eiro. No tiem Latgales reģionā – 110 km par gandrīz četriem miljoniem eiro. Virsmas darbu apstrādes pasūtītās ir va/s „Latvijas Valsts ceļi” (LVC).

Lai iepazītos ar būvdarbiem uz Latgales reģionālajiem un vietējiem ceļiem, satiksmes ministrs Anrijs Matīss apmeklēja šo reģionu, kur vēroja tai skaitā melnā seguma uzklāšanu uz grants autoceļa V754 Līvāni – Gavertiene – Steķi.

Veicot šajos autoceļos dubulto virsmas apstrādi, grants seguma ceļa posms iegūst asfaltam līdzīgu segumu, kas nodrošina komfortablākus braukšanas apstākļus, kā arī tiek novērsta ceļa putēšana. Šāda seguma noturība ir vidēji pieci līdz desmit gadi, pēc tam virsmas apstrāde ir jāatkārto. Šo tehnoloģiju izmanto uz autoceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti.

Pirms dubultās virsmas uzklāšanas grants segums tiek atbilstoši sagatavots – tas tiek nogreiderēts, ja nepieciešams, pieved papildu materiālu, novērš iesēdumus un citus seguma defektus.

Pirmais slānis: izmantojot speciālu iekārtu, grants segums tiek apstrādāts ar bitumena emulsiju. LAU izmanto Igaunijā sagatavotu bitumena emulsiju.

Uz bituminētās virsmas ar speciālo iekārtu tiek viendabīgi noklātas rupjās frakcijas šķembas. Latgales reģionā tiek izmantotas Latgales karjeros esošās šķembas, to cietība ir gandrīz uz pusi lielāka nekā citām izmantojamām šķembām.

Lai sablīvētu maisījumu, pēc šķembu kārtas ieklāšanas tiek uzsākta veltņošana. Veltņošanas ātrums nepārsniedz 5 km/h un tiek veikti vismaz divi pārgājieni pa vienu vietu.

Otrais slānis: segums vēlreiz tiek apstrādāts ar bitumena emulsiju. Līdz beidzot otro reizi uz ceļa seguma tiek noklātas šķembas, šoreiz smalkā frakcija.

Svarīgākais