EP komanda un veloentuziasti sāk kopīgu braucienu no Rīgas līdz Kolkai

© F64

Eiropas Parlamenta (EP) komanda un riteņbraukšanas entuziasti šodien sāks kopīgu velobraucienu, kura laikā apspriedīs iespējas uzlabot Latvijas veloinfrastruktūru, informēja EP Informācijas biroja Latvijā vadītāja vietas izpildītāja un preses sekretāre Marta Rībele.

EP jaunieši līdz 6.jūlijam dosies velotūrē no Kolkas līdz Rīgai, aptuveni 160 kilometru garajā maršrutā stāstot par EP sniegtajām iespējām un ietekmi uz cilvēku ikdienu. Vienu ceļa posmu ar jauniešiem veiks EP Transporta komitejas deputāts Roberts Zīle (VL-TB/LNNK, ECR) un nozares aktīvisti. Brauciena mērķis ir arī iepazīties ar Latvijas veloinfrastruktūru un runāt par jau pieejamo Eiropas Savienības (ES) atbalstu un Latvijas atbildīgo institūciju izvēlēm, kā arī jaunajām EP iniciatīvām veloinfrastruktūras uzlabošanai.

"Izvērtējot "Vēlēšanu ABC tūres" rezultātus, kuras laikā pirms EP vēlēšanām 24.maijā viesojāmies 33 Latvijas vietās no Ainažiem līdz Žagatām, nolēmām šo tradīciju turpināt, klātienē tiekoties ar cilvēkiem visā Latvijā un stāstot, kā EP ietekmē viņu dzīvi un kā viņi var labāk aizstāvēt savas intereses ES institūcijās," skaidroja Rībele.

Šovasar EP Informācijas biroja jaunieši ar saukli "Peldies! Sauļojies! Piedalies!" viesosies Kolkas, Rojas, Mērsraga, Engures un daudzās citās Kurzemes pludmalēs. Īpaši tiks izceltas jauniešiem piedāvātās iespējas EP - prakse, Eiropas Jaunatnes Kārļa Lielā balvas konkurss un "Euroscola", kā arī jaunieši varēs iesaistīties dažādās vasarīgās aktivitātēs.

"Velotransporta infrastruktūras attīstībai ir jābūt vienai no EP prioritātēm. No ES transporta attīstībai paredzētajiem finanšu līdzekļiem finansējums būtu jāatvēl arī velotransporta attīstībai. Es un daļa manu kolēģu EP Transporta un tūrisma komitejā pagājušajā EP sasaukumā atbalstījām priekšlikumu, ka uz finansējumu var pretendēt arī velotransporta infrastruktūras un Eiropas pārrobežu velomaršrutu projekti, taču šie grozījumi pagaidām nav guvuši deputātu vairākuma atbalstu. Tomēr ir būtiski, ka jaunajā Eiropas transporta tīklu (TEN-T) regulā ir minēts, ka transporta projektiem, ja iespējams, būtu jābūt sinerģijā ar tūrismu un velotransportu un jāveido tāda infrastruktūra, kāda ir, piemēram, tālsatiksmes riteņbraukšanas celiņi "Euro Velo" tīkla maršrutos," sacīja Zīle.

Kā norādīja Rībele, 6.jūlijā Dubultu laukumā plkst.15:30 notiks atklāta diskusija ar veloentuziastiem un medijiem par veloinfrastruktūras stāvokli, pieejamā ES atbalsta izmantošanu Latvijā un jaunajām EP iniciatīvām.

Dubulti par diskusijas vietu izraudzīti, jo tur sākas veloceliņš Rīga-Jūrmala, kas ne vien savieno divas nozīmīgas Latvijas pilsētas, bet arī iekļauts divos Eiropas velomaršrutu projektos - Baltijas jūras loka maršrutā un Dzelzs priekškara maršrutā. Tie abi iezīmēti, bet atbilstoša infrastruktūra vēl ir tapšanas stadijā.

"Latvijā veloinfrastruktūras jomā vēl ir ļoti daudz darāmā, bet tā ir lieliska iespēja paplašināt ikvienas pašvaldības un uzņēmēja piedāvājumu," skaidroja Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.

LETA jau ziņoja, ka otrdien uz savu pirmo sēdi pulcējās jaunais Eiropas Parlamenta (EP) sasaukums, kurā 751 deputāts kopumā pārstāv 186 nacionālās partijas.

Latviju EP pārstāv četri deputāti no "Vienotības" - Valdis Dombrovskis, Artis Pabriks, kā arī Sandra Kalniete un Krišjānis Kariņš, "Saskaņu" - Andrejs Mamikins, ZZS - Iveta Grigule, nacionālo apvienību - Roberts Zīle, bet LKS - Tatjana Ždanoka.

Latvijā

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.